1,47 mln widzów „MasterChefa 10”, TVN liderem w 16-49
Średnia oglądalność dziesiątej edycji „MasterChefa” wyniosła 1,47 mln osób. W porównaniu do poprzedniej serii program stracił 250 tys. widzów. TVN w czasie jego emisji zajął trzecie miejsce w rynku w 4+ i pierwsze w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 43,15 mln zł.

Dziesiąta seria „MasterChefa” nadawana była w TVN w niedziele o godz. 20.00, w okresie od 5 września do 5 grudnia br. (nową serię zainaugurował odcinek specjalny na 10-lecie programu, od 12 września oglądać można było standardowe odcinki). Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że kulinarny program gromadził średnio 1,47 mln widzów, co przełożyło się na 10,31 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 14,18 proc. w grupie komercyjnej 16-49, 12,30 proc. w grupie 16-59 i 18,40 proc. wśród kobiet w wieku od 25 do 49 lat mieszkających w miastach.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Największą widownią miał przedostatni odcinek sezonu, który śledziło 1,80 mln osób.
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. format stracił 250 tys. widzów. Dziewiątą serię „MasterChefa” śledziło 1,72 mln osób, co przełożyło się na 9,90 proc. udziału w grupie 4+, 13,61 proc. w grupie 16-49 i 11,82 proc. w grupie 16-59.
TVN w trakcie emisji „MasterChefa 10” zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce zajęła TVP1, nadająca wówczas gł. prognozę pogody, „Wojenne dziewczyny” i „Rolnik szuka żony”, co dało tej stacji 13,06 proc. udziału. Drugi był Polsat (gł. „Kabaret na żywo”; 12,36 proc.), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypadła TVP2 (gł. „Postaw na milion”, „Kabaret. Super show Dwójki” i filmy fabularne; 4,32 proc.).
Wśród widzów w grupach 16-49 TVN zajął miejsce pierwsze. Stacja była druga w grupie 16-59.
Wpływy reklamowe z emisji premierowych odcinków „MasterChefa 10” wyniosły 43,15 mln zł. Dla porównania, dziewiąta edycja z reklam przyniosła 46,21 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Zwycięzcą właśnie zakończonej edycji programu został Maciej Regulski, który otrzymał tytuł najlepszego kucharza, 100 tys. zł, możliwość wydania swojej książki oraz staż gastronomiczny w trzygwiazdkowej restauracji notowanej w przewodniku Michelin.
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2020 roku wyniósł 7,49 proc.
Dołącz do dyskusji: 1,47 mln widzów „MasterChefa 10”, TVN liderem w 16-49