Millward Brown wprowadza badania mimiki widzów reklam
Z początkiem roku firma badawcza Millward Brown poszerzyła zakres swoich usług o metodologię facial coding.

Firma ogłosiła, że w ostatnim roku przeprowadziła ponad 3 tys. badań uwzględniających kodowanie mimiki twarzy respondentów (facial coding). Poinformowała również, że technologia kodowania mimiki twarzy Affdex firmy Affectiva została obecnie wprowadzona jako standardowe rozwiązanie w ramach testu Link. Jest to pionierskie narzędzie do testowania reklam, które zwiększa możliwości optymalizacji tworzonych reklam.
Millward Brown i Affectiva rozpoczęły współpracę przy oferowaniu usługi facial coding w badaniach marek w 2012 roku. Od teraz do wszystkich testów Link zostanie dołączona automatyczna klasyfikacja reakcji obserwowanych w mimice twarzy respondentów w poszczególnych momentach, a informacje te zostaną powiązane z ich wypowiedziami na temat oglądanych reklam. Ponadto nowe rozwiązanie pozwoli marketerom określić emocjonalną siłę reklam oraz zwiększyć precyzję przewidywania wpływu reklamy na sprzedaż dzięki wychwyceniu ważnych informacji obecnych w instynktowych reakcjach respondentów (np. marszczenie brwi, inne ruchy brwi czy uśmiechy).
Niektóre firmy, jak np. Kellog’s czy Unilever już testują nową metodologię. - Obserwujemy eksplozję badań wykorzystujących kodowanie mimiki twarzy - stosują je już marki z ponad 60. krajów na całym świecie. Włączając tę technologię do naszego badania ilościowego, jesteśmy w stanie dostarczyć takiej wiedzy o emocjach odbiorców, której nie daje się uzyskać samodzielnie w żadnym ze stosowanych podejść badawczych - przekonuje Graham Page, kierujący oddziałem zastosowania neuronauki w Millward Brown. - Co ciekawe, pomiar mimiki twarzy w reakcji na reklamę daje możliwość uchwycenia subtelnych negatywnych reakcji, które nie zawsze są relacjonowane w innych punktach badania Link, lecz okazują się bardzo istotne dla sukcesu reklamy na rynku - dodaje.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 


Dołącz do dyskusji: Millward Brown wprowadza badania mimiki widzów reklam