Trzech na dziesięciu Polaków grało w gry online lub je oglądało, FIFA 2018 najpopularniejszym tytułem
29 proc. Polaków deklaruje, że grało kiedykolwiek w gry online lub je oglądało. Większość to mężczyźni przed 39. rokiem życia - wynika z najnowszej analizy Kantar Millward Brown i Urban Communications. Prym popularności wśród poszczególnych tytułów wiedzie FIFA 2018.
Gry online cieszą się większą popularnością wśród mężczyzn - z badania Kantara wynika, że przynajmniej raz grało 41 proc. przy 18-procentowym odsetku kobiet. Grupą docelową sportów elektronicznych są osoby do 39. roku życia. Czym młodsze, tym większa styczność z grami (87 proc. w grupie wiekowej 15-17 lat; 71 proc. w grupie 18-24 lata; 20 proc. w grupie 40-49 lat; 8 proc. w grupie osób po 50. roku życia).

Co czwarty (26 proc.) respondent grający lub oglądający jakiekolwiek gry online poświęcała się tej rozrywce w ostatnim tygodniu. Łącznie ponad połowa z nich uczestniczyła w rozgrywkach w ostatnich 3 miesiącach.

Prawie połowa (47 proc.) ankietowanych aktywnie grająca lub oglądająca gry online, robi to w samotności. 37 proc. ogląda rozgrywki gier ze znajomymi w jednym miejscu, a 26 proc. gra lub ogląda rozgrywki gier ze znajomymi online.
- Wyniki naszego badania pokazują, że oglądanie rywalizacji online oraz granie w gry to rozrywka nie tylko dla nastolatków. Taka forma spędzania wolnego czasu, jak pokazuje przykład FIFA czy Starcraft, cieszy się także dużym zainteresowaniem osób w wieku 15 – 30 lat, a nawet starszych. Jest to bardzo atrakcyjna grupa wiekowa dla reklamodawców, którzy dostrzegają w szeroko rozumianym gamingu i esporcie przestrzeń do skutecznych działań marketingowych i reklamowych - komentuje Michał Mango, CEO strategy director w agencji Urban Communications.
Osoby grające aktywnie lub tylko oglądające gry online poświęca na tę rozrywkę 6 godzin i 15 minut w tygodniu. W pierwszej trójce najpopularniejszych tytułów znalazły się FIFA 2018, League of Legends i CS:GO, które wyprzedzają m.in. Starcrafta czy Dotę 2.
- Gry stają się konkurencyjne nawet wobec piłki nożnej, gdyż najczęściej wybieranym obecnie tytułem jest FIFA 18. Jak widać, wiele osób w wolnym czasie stawia na futbol właśnie w wersji cyfrowej. Nie można też nie docenić niezmiennie sporej - mimo coraz szerszego wyboru na rynku - popularności gier League of Legends i Counter-Strike: Global Offensive. Gry to nie tylko sporadyczna rozrywka, ale pasja i regularne hobby, skoro jedna czwarta badanych oglądała albo sama grała online w ostatnim tygodniu. Dodatkowo gry łączą, gdyż wiele osób wybiera ten sposób spędzania czasu ze znajomymi - ocenia Bartosz Wilczek, head of esports Fantasy Expo.

Ogólnopolskie badanie zostało przeprowadzone przez Kantar Millward Brown i Urban Communication metodą reprezentatywnego pomiaru badaniem telefonicznym (CATI). Próba wyniosła N=2000, kobiety i mężczyźni w wieku 15-94l. Rozkład zgodny ze strukturą populacji Polski.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Trzech na dziesięciu Polaków grało w gry online lub je oglądało, FIFA 2018 najpopularniejszym tytułem