Ekrany poszły w odstawkę. TOP 10 dostawców treści wideo w Polsce
Kwiecień, drugi wiosenny miesiąc, to kolejny miesiąc spadku czasu spędzanego na oglądaniu treści wideo względem poprzedniego miesiąca br. Liderem pozostała Grupa TVN Warner Bros. Discovery – wynika z raportu All Screens Video Landscape, obejmującego oglądalność z czterech ekranów: telewizorów, PC/laptopów, smartfonów i tabletów w domu. Kto znalazł się na kolejnych miejscach?

Według danych Nielsena w kwietniu czas spędzany z treściami streamingowymi spadł o 3,1 proc. do 57 min dziennie, natomiast czas spędzany z tradycyjnymi źródłami treści (telewizja kablowa, satelitarna, naziemna) spadł o 4,84 proc. do 3 godzin i 29 min.
W kwietniu Warner Bros.Discovery zachował pozycję lidera w udziale w oglądalności z wynikiem 18,26 proc. Na drugim miejscu znalazł się Polsat (18,05 proc.), wyprzedzając TVP z wynikiem 17,78 proc. Skład czołowej dziesiątki oglądalności nie uległ zmianie. Netflix spadł na ostatnią pozycję, ustępując miejsca Canal+.
Całe zestawienie:
TVN Warner Bros Discovery - 18,26 proc.
Grupa Polsat - 18,05 proc
Telewizja Polska - 17,78 proc.
Google - 6,71 proc.
Telewizja Republika - 5,38 proc.
Telewizja Puls - 4,40 proc.
Meta - 2,40 proc.
SPI International - 2,09 proc.
Canal+ - 1,85 proc.
Netflix - 1,70 proc.
Podobnie jak w marcu, telewizor był preferowanym ekranem do oglądania treści wideo w domu. W porównaniu z poprzednim miesiącem, w kwietniu nastąpiły jednoprocentowe spadki udziału dużego ekranu na rzecz pozostałych urządzeń w oglądalności Googla, Netflixa i Canal+. Ekran telewizora stanowi w przypadku tych trzech graczy odpowiednio: 28 proc. (Google), 82 proc. (Netflix) i 98 proc. (Canal+) oglądalności.
– Nasz raport jak co miesiąc pokazuje sytuację w branży medialnej, umożliwiając lepsze zrozumienie preferencji widzów i pomoc naszym klientom w lepszym zrozumieniu zaangażowania odbiorców i sposobu, w jaki konsumują treści. Informacje o spadkach oglądalności, charakterystyczne dla okresu wiosenno-letniego, mogą być sygnałem do poszukiwania nowych formatów lub strategii angażowania odbiorców w tym czasie. Z kolei utrzymująca się dominacja telewizora pokazuje, że tradycyjne media nadal mają silną pozycję – komentuje Lucyna Koba, Market Leader w Polsce.
Dane pochodzą z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena składającego się z 3500 gospodarstw domowych i prawie 9 700 panelistów. Zestawienie oparte jest o dane miesięczne dotyczące udziału w oglądalności AMR (Average Minute Rating). Dane przedstawione są dla grupy powyżej 4 roku życia dla 10 grup dystrybutorów o największej łącznej oglądalności w danym miesiącu.
W grupach poszczególnych dystrybutorów znajdują się wszystkie stacje telewizyjne oraz platformy internetowe/playery, których właścicielem jest dany dystrybutor i które znajdują się w monitoringu Nielsena.
Dystrybutorzy kwiecień 2025
Warner Bros. Discovery: Cartoonito, Cartoon Network, Warner TV, Animal Planet HD, Discovery, Discovery Historia, Discovery Life, Discovery Science, Discovery Travel & Living, Discovery World, Discovery Civilisation, DTX, Eurosport1, Eurosport2, Food Network, HGTV, Investigation Discovery, Metro, TLC, Travel Channel, TTV – TwojaTelewizja, TVN, TVN Fabula, TVN Style, TVN Turbo, TVN24, TVN 24 Bis, TVN7, Max, Player, TVN24.pl
Polsat: Eleven Sports1, Eleven Sports2, Disco Polo Music, Eska Rock TV, Eska TV Extra, Eska TV, Fokus TV, Nowa TV, Polo TV, Polsat, Polsat Café, Polsat Doku, Polsat Film, Polsat Games, Polsat Music HD, Polsat News, Polsat News2, Polsat Play, Polsat Rodzina, Polsat Seriale, Polsat Sport 1, Polsat Sport 2, Polsat Sport Fight, Polsat Sport 3, Polsat2, Super Polsat, Wydarzenia 24, TV4, TV6, Vox Music TV, Polsat News Polityka, Polsat Box Go, Polsat Go, Polsatnews.pl, Interia.pl
Telewizja Polska: TVP4K, TVP ABC, TVP Dokument, TVP HD, TVP Historia, TVP Info, TVP Kultura, TVP Kobieta, TVP Nauka, TVP Polonia, TVP Rozrywka, TVP Seriale, TVP Sport, TVP1, TVP2, TVP3
Google: Youtube
Telewizja Republika: TV Republika
TV Puls: TV Puls, Puls2
Netflix: Netflix
SPI International: Stopklatka, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, Zoom TV, Gametoon, Novelas+1, FILMBOX Premium
Meta: Facebook, Instagram
Canal +: Ale Kino+, Canal+ DOMO, CANAL+ KUCHNIA, CANAL+ SPORT, CANAL+ SPORT2, CANAL+ SPORT3, CANAL+SPORT4, CANAL+ SPORT5, Canal+1, Canal+ Dokument, Canal+ 360, Canal+ Film, Canal+ Premium, Canal+ Seriale, MiniMini+, Planete+, teleTOON+, Novelas, CANAL+ (platforma)
Dołącz do dyskusji: Ekrany poszły w odstawkę. TOP 10 dostawców treści wideo w Polsce