Mecz Brazylia-Polska hitem Mistrzostw Świata w siatkówce (raport)
Tegoroczne Mistrzostwa Świata w siatkówce mężczyzn największą widownię gromadziły w TVP1 i TVP2, które transmitowały głównie mecze Polaków. Wysokie wyniki mecze gromadziły w TVP Sport, Polsacie Sport i Super Polsacie. Największym zainteresowaniem cieszył się finał rozgrywek, w którym Polska pokonała Brazylię.
Mistrzostwa Świata w piłce siatkowej mężczyzn 2018 odbywały się w Turynie w okresie od 9 do 30 września 2018 roku. Oficjalnym nadawcą sportowej imprezy była Telewizja Polsat, ale niektóre mecze w ramach sublicencji pokazywała Telewizja Polska.
Największą popularnością cieszyły się mecze pokazywane w TVP1, które oglądało średnio 2,23 mln widzów, co przełożyło się na 15,90 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 15,97 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 15,63 proc. w 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazła się TVP2, w której spotkania śledziło 1,50 mln oglądających (odpowiednio 10,79 proc., 11,11 proc. i 11,26 proc. udziału).
1 mecz w Polsacie (finałowe spotkanie) miał 1,21 mln oglądających (8,14 proc., 8,65 proc. i 8,91 proc. udziału).
Na czwartym miejscu sklasyfikowany był TVP Sport (847 tys. widzów; 6,11 proc., 6,50 proc. i 6,53 proc. udziału). Piąte miejsce zajął Polsat Sport, który jednak pokazywał również wiele meczów, w których nie grali Polacy (578 tys. widzów; 5,05 proc., 4,51 proc. i 4,74 proc. udziału).
Kolejne miejsca zajęły Super Polsat (403 tys. osób), Polsat Sport Extra (44 tys.) i Polsat Sport News HD (17 tys.; każda z poszczególnych stacji transmitowała różną liczbę spotkań, a więc powyższych danych nie możemy ze sobą zsumować).
Spośród trzech topowych spotkań zdecydowanie największe audytorium zgromadził finał rozgrywek, w którym Polska pokonała Brazylię wynikiem 3 do 0. Transmitowane na pięciu antenach spotkanie, transmitowane miedzy godz. 21.07 a 23.04*, śledziło łącznie 9,36 mln widzów, co przełożyło się na 59,09 proc. udziału w rynku w 4+.
Mecz najwięcej widzów miał w telewizyjnej Jedynce, w której śledziło go 4,62 mln osób. W Polsacie Sport pojedynek miał 1,51 mln widzów, TVP Sport - 1,48 mln, Polsacie - 1,21 mln i Super Polsacie - 358 tys.
Drugie miejsce zajął pokazany dzień wcześniej półfinałowy mecz pomiędzy Polską a USA, który transmitowany na czterech antenach w przybliżeniu śledziło 5,85 mln widzów. Podium uzupełnia spotkanie z 28 września, w którym nasza reprezentacja zmierzyła się z Włochami (5,32 mln widzów na 4 antenach).

Najwięcej zarobiła TVP
Sumaryczne wpływy reklamowe wokół MŚ w siatkówce mężczyzn na wszystkich ośmiu antenach wyniosły łącznie 36,94 mln zł.
Wszystkie kanały Telewizji Polskiej relacjonujące głównie mecze Polaków zarobiły łącznie 23,09 mln zł, z kolei Telewizja Polsat pokazująca również wiele innych spotkań zarobiła z reklam 13,84 mln zł (należy jednak pamiętać, że TVP pokazywała mecze głównie na dużych antenach, a Telewizja Polsat - w stacjach tematycznych; w dodatku nadawca ten transmitował wiele meczów w których nie grała reprezentacja Polski, a więc pojedynki te nie są aż tak bardzo wartościowe dla widzów i reklamodawców w naszym kraju).
Spośród poszczególnych stacji najwięcej z reklam zarobiła TVP1 - było to 11,26 mln zł (wszystkie dane cennikowe, bez rabatów).


Newsletter








Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Mecz Brazylia-Polska hitem Mistrzostw Świata w siatkówce (raport)