„National Geographic” na czele pism podróżniczych. Tylko „Podróże” ze wzrostem
W kwietniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic”. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”. Zyskały tylko „Podróże”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w kwietniu 2015 roku wyniosła 32 631 egz. Była ona o 17,52 proc. niższa, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,17 proc. i uplasował się na poziomie 21 820 egz.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). W kwietniu br. sprzedał się on w liczbie 12 047 egz., po wzroście w skali roku o 20,05 proc. - jedynym w zestawieniu.
Zaś najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała bowiem aż o 44,13 proc. i wyniosła 5 280 egz.
ZKDP | kwiecień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 45 800 | 32 982 | 32 631 | 62 936 | 39 580 | 39 562 |
NG Traveler | 33 800 | 21 820 | 21 820 | 42 720 | 23 254 | 23 254 |
Podróże | 22 500 | 13 342 | 12 047 | 22 200 | 11 427 | 10 035 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 21 000 | 6 280 | 5 280 | 30 000 | 13 201 | 9 451 |
W kwietniu 2015 roku w porównaniu do marca 2015 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 21,63 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Podróże”. Jako jedyny stracił tutaj „Voyage” - było to 7,84 proc.
ZKDP | 2015 | |||||
Wirtualnemedia.pl | kwiecień | marzec | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 45 800 | 32 982 | 32 631 | 48 000 | 32 396 | 32 049 |
NG Traveler | 33 800 | 21 820 | 21 820 | 34 495 | 20 860 | 20 710 |
Podróże | 22 500 | 13 342 | 12 047 | 23 000 | 11 330 | 9 905 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 21 000 | 6 280 | 5 280 | 21 000 | 6 729 | 5 729 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: „National Geographic” na czele pism podróżniczych. Tylko „Podróże” ze wzrostem