SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sprzedaż tygodników opinii zmalała o ponad 10 proc. „Sieci” straciły więcej niż „Do Rzeczy” i „Gazeta Polska”

W pierwszym kwartale 2025 roku średnia sprzedaż ogółem dziewięciu tygodników opinii była o 11,7 proc. niższa niż przed rokiem. Najwięcej straciły „Sieci”, a spadki o prawie 14 proc. zanotowały „Do Rzeczy” i „Gazeta Polska”. Liderem segmentu pozostaje „Polityka”.

Michał i Jacek Karnowscy, fot. PAP/Marcin Obara Michał i Jacek Karnowscy, fot. PAP/Marcin Obara

Z danych Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że w pierwszym kwartale 2025 roku średnia sprzedaż ogółem „Polityki” wynosiła 72 753 egz., o 9,58 proc. mniej niż rok wcześniej.

Kolejne dwa tytuły w zestawieniu zanotowały spadki o ponad 8 proc. Wynik „Newsweek Polska” zmalał rok do roku o 8,26 proc. do 56 740 egz., a „Gościa Niedzielnego” – o 8,26 proc. do 54 458 egz.

CZYTAJ TEŻ: Sprzedaż dzienników w dół o ponad 10 proc. „Gazeta Wyborcza” z mniejszą przewagą nad „Rzeczpospolitą” i „DGP”

Spadki tygodników prawicowych

W pierwszej połowie 2024 roku, po dużych zmianach w mediach publicznych, mocno w górę poszły wyniki sprzedażowe tygodników opinii o profilu prawicowym. Trend nie okazał się trwały – w czwartym kwartale ub.r. „Sieci” i „Do Rzeczy” zanotowały już kilkuprocentowe spadki.

W minionym kwartale, wobec wyższej bazy porównawczej, dołki sprzedażowe były głębsze. „Gazeta Polska” zanotowała r/r spadek średniej sprzedaży ogółem o 14,29 proc. do 26 646 egz., a „Do Rzeczy” – o 14,87 proc. do 25 863. Mimo to oba tytuły wysunęła się nad „Sieci”, których wynik poszedł w dół o 23,28 proc. do 25 368 egz.

Z kolei przeciętna sprzedaż ogółem „Tygodnika Powszechnego” zmalała o 11,75 proc. do 19 337 egz., a „Przeglądu” – o 7,93 proc. do 10 938 egz.

Drukująca głównie przedruki „Angora” osiąga prawie taką sprzedaż co „Polityka” i „Newsweek Polska” razem. W zeszłym kwartale jej wynik zmniejszył się r/r o 12,2 proc. do 123 775 egz.

CZYTAJ TEŻ: Ten tygodnik to rynkowy fenomen. “Tam każdy znajdzie coś dla siebie”

W sumie dziewięć tytułów z rankingu sprzedawało się przeciętnie w 415 878 egz., co wobec 470 970 egz. rok wcześniej oznacza spadek o 11,7 proc.

„Polityka” i „Newsweek” zyskują w e-wydaniach

W sprzedaży e-wydań zdecydowanie na czele są „Polityka” i „Newsweek Polska”. W zeszłym kwartale średnia sprzedaż pierwszego tytułu w tym obszarze zwiększyła się r/r z 25 086 do 26 490 egz., a drugiego – z 17 116 do 19 909 egz.

Wynik „Gościa Niedzielnego” poszedł w górę z 932 do 1 350 egz., natomiast „Gazeta Polska” zanotowała spadek z 2 606 do 1 525 egz., „Sieci” – z 7 009 do 5 870 egz., a „Tygodnik Powszechny” – z 21 912 do 19 337 egz.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż tygodników opinii zmalała o ponad 10 proc. „Sieci” straciły więcej niż „Do Rzeczy” i „Gazeta Polska”

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
To proste
Czytelnicy i wyznawcy wymierają.
11 0
odpowiedź
User
Upss
Czyżby Tulicki zaczął tam pisać swoje felietony?
5 0
odpowiedź
User
jayjayPL
o, Polityka czyli PZPRowski biuletyn za 5 latek 30 tys. sprzedanych egzemplarzy. Mocno kibicuje im zakończeniu działalności w Polsce. Ale będzie się oddychało lżej gdy już ich nie będzie :)
8 2
odpowiedź