0,5 mln zagranicznych klientów Viaplay do końca roku. 6 mln przed 2025 rokiem
Anders Jensen, prezes i dyrektor generalny Nordic Entertainment Group, wyraził przekonanie, że platforma streamingowa Viaplay przekroczy do końca roku zakładane 0,5 mln subskrybentów poza regionem nordyckim. Pomóc ma w tym m.in. podpisana właśnie umowa z MGM.

NENT Group zapewnia, że po udanej premierze w krajach bałtyckich i Polsce wejdzie na kilka nowych rynków w ciągu najbliższych kilku miesięcy. W nadchodzących tygodniach pojawi się w Stanach Zjednoczonych, w przyszłym roku w Holandii i Wielkiej Brytanii, a w 2023 roku trafi także do Kanady, Niemiec, Austrii i Szwajcarii.
Sport motorem napędowym Viaplay
Na wielu nowych rynkach Viaplay skupi się na filmach i serialach, choć to sport przyczynia się do realizacji planu NENT Group. Niedawno NENT Group poinformowała, że w trzecim kwartale br. platforma streamingowa Viaplay zyskała poza Skandynawią 286 tys. subskrybentów, z czego zdecydowaną większość w Polsce. Zdaniem firmy główną przyczyną jest udany debiut Bundesligi w Viaplay i popularność grającego w niej Roberta Lewandowskiego.
Zobacz także: Viaplay po starcie w Polsce pozyskała prawie 300 tys. subskrybentów. Eksperci: efekt nowości, ilu zostanie na dłużej?
NENT Group liczy, że odniesie sukces także w Holandii, gdzie pozyskała prawa do Formuły 1. Holenderską gwiazdą tych wyścigów jest Max Verstappen. Viaplay zabezpieczyła też prawa do NHL w krajach bałtyckich, gdzie hokej cieszy się dużą popularnością.
W Polsce Viaplay jest oferowana nie tylko jako oddzielna platforma streamingowa, ale także w specjalnych ofertach w sieciach kablowych UPC Polska, Vectra, a także przez sieć komórkową Play. W krajach bałtyckich podobne umowy zawarto z Elisą w Estonii i Tet na Łotwie.
Dzięki współpracy z partnerami NENT spodziewa się znacznego wzrostu liczby abonentów, ponieważ stanowią oni 25 proc. udziału polskiego rynku płatnej telewizji i 30 proc. tego samego rynku krajów bałtyckich. Pod koniec września Viaplay pozyskał łącznie 313 000 subsrybentów w naszym kraju, Litwie, Łotwie i Estonii. Z prognoz Dataxis wynika, że serwis streamingowy przed 2025 roku może poza regionem nordyckim zdobyć 6 mln subskrybentów.
Umowa z MGM
Choć prawa sportowe są główną siłą napędową NENT Group, to firma inwestuje też w inne dziedziny. Zawarła umowę z serwisem Hayu, który dostarcza treści typu reality-show. W środę poinformowała, że podpisała także porozumienie z MGM International Television Productions, dzięki czemu będzie mogła współprodukować sześć anglojęzycznych seriali. Będą dostępne na wyłączność Viaplay w Polsce, krajach bałtyckich i Holandii, a MGM zajmie się dystrybucją w pozostałych częściach świata.
Pierwszymi dwoma wspólnymi projektami będą „Billy the Kid” i „Last Light”. „Billy the Kid” to serial obyczajowy Michaela Hirsta („Wikingowie”) z brytyjskim aktorem Tomem Blythem („Benediction”) w roli słynnego amerykańskiego banity. Serial jest koprodukcją EPIX Studios i MGM International Television Productions, we współpracy z NENT Group. Otto Bathurst („Peaky Blinders”) reżyseruje pierwsze dwa odcinki ośmioodcinkowego pierwszego sezonu.
MGM i NENT Group będą współpracować też przy apokaliptycznym thrillerze „Last Light”, we współpracy z Peacock. Oparty na bestsellerowej powieści Alexa Scarrowa o tym samym tytule i zapoczątkowany przez Viaplay Studios, Make It Happen Studio i REinvent, serial „Last Light” opowiada historię rodziny walczącej o przetrwanie w świecie nagle pogrążonym w chaosie.
W pięcioodcinkowym serialu występuje i jest producentem wykonawczym nominowany do nagrody Emmy Matthew Fox („Zagubieni”), obok trzykrotnie nominowanej do nagrody Emmy Joanne Froggatt („Kłamca”, „Downton Abbey”). Dennie Gordon („Jack Ryan”) reżyseruje całą serię i pełni funkcję producenta wykonawczego.
Zobacz także: Viaplay zadowolony z rozwoju serwisu w Polsce
- Viaplay będzie wkrótce dostępny na co najmniej 16 rynkach, a unikalne opowiadanie historii jest kluczową częścią naszej strategii ekspansji. Jesteśmy dumni z naszej długoterminowej współpracy z MGM i z tego, że obecnie współpracujemy nad koprodukcją seriali z największymi nazwiskami Hollywood. Seriale takie jak „Billy the Kid” i „Last Light” pokazują skalę naszych ambicji i pomogą jeszcze szybciej zaistnieć Viaplay na naszych nowych rynkach - stwierdziła Filippa Wallestam, szefowa biura ds. contentu NENT Group.
W 2022 roku Viaplay planuje premiery co najmniej 60 pozycji oryginalnych. Będą to zarówno seriale, jak i filmy. Niektóre będą poświęcone znanym w Skandynawii postaciom, inne będą mieć charakter międzynarodowy.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: 0,5 mln zagranicznych klientów Viaplay do końca roku. 6 mln przed 2025 rokiem