Nestlé stworzyło roślinny zamiennik jaj
Szwajcarska grupa spożywcza Nestlé rozszerza swoją ofertę produktów wegańskich o roślinny substytut jajek.
Roślinne jajko marki Garden Gourmet vEGGie zawiera białko sojowe i kwasy tłuszczowe omega-3. Nestlé zachwala, że produkt może być przyrządzany jako jajecznica, ale też można go użyć jako składnik ciast i ciasteczek.
Jak mówi szef technologii szwajcarskiego koncernu Stefan Palzer, firma opracowała nowy produkt w mniej niż rok, bazując na swoich doświadczeniach w toku prac nad pozyskiwaniem białka z grochu, tak by nie miało posmaku rośliny strączkowej.
Jaja Garden Gourmet vEGGie będą początkowo sprzedawane w ograniczonej liczbie sklepów w Szwajcarii i Niemczech.
Obok wegańskich jajek, koncern rozszerza swoją ofertę roślinnych owoców morza o Garden Gourmet Vrimp. Jest całkowicie wegańska, wykonana z połączenia wodorostów, grochu i korzenia konjac. W składzie ma błonnik i Nutri-Score B. Ma również autentyczną teksturę i smak soczystych krewetek. Nadaje się jako dodatek do sałatek i poke bowls, a także do dań smażonych, makaronów lub jako dodatek do pizzy.
Wartość sprzedaży produktów roślinnych Nestlé wyniosła w ubiegłym roku 200 milionów franków szwajcarskich (216 milionów dolarów), co stanowi drobną część łącznej sprzedaży o wartości 84 miliardów franków.
Nestlé rozwija wegańskie portfolio produktów
W czerwcu br. koncern wprowadził do sprzedaży wegańską wersję batona KitKat. Przekąska zadebiutowała równolegle na sześć rynkach - Polsce, Estonii, Litwie, Łotwie, Portugalii i Wielkiej Brytanii.
Na świecie Nestlé oferuje roślinne alternatywy nabiału na bazie ryżu, owsa, soi, kokosa, grochu i migdałów dostępne w różnych kategoriach. Wśród nich są m.in. lody bezmleczne, roślinne śmietanki do kawy, napoje na bazie ryżu, owsa i grochu, kawy, wegańskie alternatywy mleka skondensowanego, jak również sery bezmleczne, wykorzystywane w burgerach roślinnych.
W Polsce w tym roku do sprzedaży weszły roślinne warianty kawy flat white w kapsułkach, które powstają na bazie napoju kokosowego i owsianego.
Nestlé jest właścicielem takich marek jak Kit-Kat, Maggi, Nesquik, Nescafe, Corn Flakes, Lion, Cini Minis, Chocapic, Winiary (w Polsce), Princessa, Aero, NAN, Nutrition. Produkuje słodycze, płatki śniadaniowe, produkty dla dzieci i niemowląt czy wody.
Future Meat Technologies zamierza wprowadzić technologię produkcji mięsa opartą na komórkach, podczas gdy Nestle ma doświadczenie w opracowywaniu produktów roślinnych pod marką Garden Gourmet. Firma rozszerza również swoją ofertę alternatyw dla mleka, ostatnio dodając w Europie napój na bazie grochu .
W ramach równowagi ekologicznej Nestlé zobowiązało się do ograniczenia do 2030 swojej emisji dwutlenku węgla o połowę, by w 2050 roku osiągnąć zerową emisję netto. W ciągu najbliższych pięciu lat firma przewiduje inwestycje o łącznej wartości 3,2 mld CHF, które przyspieszą realizację tych zobowiązań. Z tej kwoty 1,2 mld CHF przeznaczone będzie na wsparcie rolnictwa regeneracyjnego w łańcuchu dostaw firmy.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Nestlé stworzyło roślinny zamiennik jaj