Netflix zamawia anime oparte na „Skull Island” i „Tomb Raider”
Netflix zamówił dwie serie anime oparte na popularnym filmie fantasy z 2017 r. „Kong: Skull Island” oraz kolekcji gier komputerowych „Tomb Raider”.
Animowane przygody rozbitków z Wyspy Czaszki
Animowany serial przygodowy „Skull Island”, zapowiadany jest jako nowy rozdział w serii Legendary „Monsterverse”. Animacja opowiada o przygodach rozbitków, desperacko próbujących uciec z tytułowej Wyspy Czaszki, która stała się siedzibą prehistorycznych potworów, w tym Konga.
Producentami wykonawczymi nowej animacji są: Brian Duffield (który podjął sie również napisania scenariusza) oraz Jacob Robinson z firmy Tractor Pants. Serial zostanie wyprodukowany przez Powerhouse Animation, która ma na koncie takie tytuły jak „Castlevania” z 2017 r. czy ubiegłoroczną produkcję „Blood of Zeus”.
„Tomb Raider” ćwierć wieku po debiucie
„Tomb Raider” będzie z kolei odrębną historią, nie nawiązującą do popularnych ekranizacji z Alicią Vikander w roli Lary Croft, ale opartą na serii gier wideo. Firma Square Enix ogłosiła nową produkcję anime w ćwierćwiecze debiutu pierwszej gry ze słynną archeolog. Lara Croft, dała się poznać graczom po raz pierwszy w październiku 1996 roku.
Producentami wykonawczymi nowej serii są: Tasha Huo („Wiedźmin: Krwawe pochodzenie”, „Red Sonja”), również autorka scenariusza; Dmitri M Johnson („Sonic the Hedgehog”) z dj2 Entertainment, Stephan Bugaj i Howard Bliss z Tractor Pants.
Biorąc jednak pod uwagę że produkcja znajduje się dopiero w początkowej fazie, nie wiadomo, kiedy trafi na platformę.
Netflix ma ponad 200 milionów subskrybentów
W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa zwiększyła się o 8,5 mln do 203,66 mln. Firma zanotowała wzrost wpływów z 5,47 do 6,64 mld dolarów, a jej zysk netto zmalał z 587 do 542 mln zł. Serialowymi hitami kwartału były „The Crown” i „Gambit królowej”, a filmowym - „The Midnight Sky”.
Według badania Mediapanel w grudniu 2020 przeglądarkową wersję Netflixa odwiedziło 6,1 mln polskich internautów.
W 2020 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 17 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2021 roku może to być kwota 19 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Netflix zamawia anime oparte na „Skull Island” i „Tomb Raider”