Globalna liczba subskrypcji SVoD wzrośnie do 1,8 mld. Netflix liderem
Liczba subskrypcji SVoD (serwisów streamingowych bez reklam) na całym świecie wzrośnie o 321 milionów do 2029 roku, osiągając 1,8 miliarda - wynika z danych firmy analitycznej Digital TV Research.
Stany Zjednoczone zyskają w tym okresie 30 milionów subskrypcji, następne w kolejności są Indie z 27 milionami i Brazylia z 23 milionami.
Do 2029 r. sześć platform z siedzibą w USA będzie miało łącznie 946 mln abonentów SVoD, w porównaniu z 751 mln w 2023 r. Netflix pozostanie największą pojedynczą platformą, zyskując 44 mln abonentów w latach 2023–2029 do 298 mln, a za nim uplasuje się Amazon, który będzie miał 269 milionów abonentów w 2029 r.
W 2029 r. Disney+ będzie miał o ponad 100 milionów mniej abonentów niż Netflix, czyli osiągnie wynik 192 milionów przy znacznie mniejszych inwestycjach i popycie w regionie Azji i Pacyfiku. W tym samym czasie Paramount+ będzie miał 89 milionów abonentów, HBO 68 milionów, a Apple TV+ 30 milionów.
Pozostałe platformy SVoD w USA łącznie będą miały za sześć lat 148 mln abonentów, natomiast platformy alternatywne w Indiach 48 mln abonentów. W 2029 r. platformy SVoD w Chinach osiągną łącznie 391 mln abonentów. Pozostałe, mniejsze platformy SVoD na całym świecie odnotują łącznie 252 mln abonentów.

Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research, powiedział: „Platformy mierzą obecnie swój sukces poprzez swoją rentowność. Oznacza to, że już przynoszący zyski Netflix odniesie większe korzyści niż jego amerykańscy konkurenci”.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu