SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Niemiecki gigant w rękach Wirtualnej Polski. Nowy szef turystyki

Wirtualna Polska Holding sfinalizowała przejęcie niemieckiego koncernu turystycznego Invia Group. Włączyła go do swojego segmentu turystyki międzynarodowej, którym będzie kierował Aleksander Kusz.

Aleksander Kusz, fot. Wirtualna Polska Aleksander Kusz, fot. Wirtualna Polska

Kupno 100 proc. udziałów Invia Group przez Wirtualną Polskę Holding zostało sfinalizowane po uzyskaniu zgód regulatorów z Chin i Polski.

– Zamykamy największą zagraniczną transakcję w historii Wirtualnej Polski i kontynuujemy budowę środkowoeuropejskiej grupy turystycznej – podkreśla w komunikacie prasowym mówi Jacek Świderski, prezes i jeden z głównych akcjonariuszy Wirtualnej Polski Holding.

– Łączymy doświadczenie silnych lokalnych marek z naszym podejściem do technologii i marketingu. Skala, jaką osiągamy, pozwala nam skutecznie konkurować z międzynarodowymi platformami. Globalni gracze inwestują dziś ogromne środki, by zdobywać klientów turystycznych w Europie. My odpowiadamy na to sprawdzonymi modelami działania, szybkością decyzyjną i kompetencjami marketingowymi – wylicza.

W ramach Wirtualnej Polski Holding wyodrębniono pion turystyki zagranicznej, który obejmuje dotychczasowe aktywa turystyczne WP: Wakacje.pl oraz Szallas Group, a także kluczowe marki przejętej Grupy Invia: Ab-in-den-Urlaub i Fluege.de (działające w regionie DACH), Invia (w regionie CEE) oraz funkcjonująca w Polsce Travelplanet.

Kto zarządza turstyką w Wirtualnej Polsce

Za całą działalność turystyczną Wirtualnej Polski Holding odpowiadać będzie Aleksander Kusz jako VP E-commerce. Z funkcji szefa Invia Group odchodzi Boris Raoul.

– Dziękuję Borisowi za wszystko, co zbudował w ramach Grupy Invia i życzę mu powodzenia w kolejnych wyzwaniach zawodowych. Przed nami nowy etap. Wierzę, że razem zbudujemy organizację, która będzie liderem nie tylko pod względem skali, ale przede wszystkim jakości doświadczenia klienta – mówi Kusz. – Naszym celem jest zarządzanie markami pierwszego wybor – lokalnie osadzonymi, ale z międzynarodowym zasięgiem i najnowszymi technologiami – zaznacza.

CZYTAJ TEŻ: Wirtualna Polska dokupi akcji Legimi. Chciała dwa razy tyle

We władzach segmentu turystyki są też czterej menedżerowie:
– Dariusz Górzny jako CEO odpowiedzialny za turystykę zorganizowaną na rynkach całej Europy Środkowowschodniej, czyli marki Wakacje.pl, Travelplanet.pl i Invia;
– Ralph Michaelsen w roli CEO odpowiedzialnego za turystykę zorganizowaną na rynkach Niemcy, Austria, Szwajcaria, czyli markę Ab-in-den-Urlaub;
– Hans-Peter Buniat jako CEO odpowiedzialny za segment samodzielnych podróży lotniczych i rozwój marki Fluege.de;
– Piotr Furmański w roli CEO odpowiedzialnego za rozwój Szallas Group w regionie CEE.

Ponadto zespół zarządzający tworzą liderzy obszarów wspólnych: chief financial officer Sergej Manthey, chief technology officer Piotr Żołnierek marketing stream lead Katarzyna Walczak, product stream lead Alexander Sandow oraz people stream lead Anna Wróbel.

Wirtualna Polska zapłaci ponad miliard za Invia Group

Przejęcie Invia Group przez Wirtualna Polska Media ogłoszono w drugiej połowie grudnia 2024 r. Zapowiedziano, że wartość transakcji wyniesie 239,7 mln euro, z czego 53,1 mln euro to obecne zadłużenie kupowanej firmy.

- Cena może zostać skorygowana w sposób typowy dla transakcji nabywania spółek o przyrost gotówki netto do dnia zamknięcia Transakcji lub o wypływ środków pieniężnych ze spółki (tzw. leakage) ( Całkowita Wartość Transakcji ). Całkowita Wartość Transakcji zostanie zapłacona w dniu zamknięcia Transakcji - zaznaczono.

CZYTAJ TEŻ: Wirtualna Polska rozkręca się jako broker. AI pomaga też redakcjom

Do Invia Group należą platformy rezerwacji pakietów turystycznych w regionie DACH (Ab-in-den-Urlaub.de, Fluege.de), Polsce (Travelplanet.pl), Czechach (Invia.cz), Słowacji (Invia.sk) i na Węgrzech (Invia.hu). W okresie 12 miesięcy zakończonym we wrześniu 2024 r. grupa holding wygenerował ok. 183 mln euro przychodów sprzedażowych i ok. 37 mln euro skorygowanego zysku EBITDA.

Wirtualna Polska kupiła akcje Invia Group od dotychczasowych akcjonariuszy tj. CITIC Europe Holding oraz Rockaway Capital – europejskiej grupy inwestycyjnej zarządzającej portfelem o wartości 2,3 mld euro, obejmującym private equity, venture capital, blockchain i aktywa cyfrowe oraz nieruchomości.

Na potrzeby przejęcia Invia Group w lutym br. Wirtualna Polska Holding w ramach aneksu do umowy kredytowej zwiększyła górny limit jego części przeznaczonej na inwestycje. W efekcie aneksu łączną maksymalną kwotę kredytów inwestycyjnych dla firmy podwyższono do 1,77 mld zł i 101 tys. euro.

Ile Wirtualna Polska zarabia w turystyce

W czwartym kwartale 2024 roku pion turystyczny Wirtualnej Polski Holdingzwiększył r/r przychody o 24 proc. do 116,58 mln zł, a jego skorygowany zysk EBITDA podskoczył o 49,2 proc. do 22,77 mln zł. Firma pod koniec września ub.r. dołożyła kolejną, po Szallas Group, akwizycję zagraniczną w tym obszarze: sfinalizowała kupno za 16,69 mln euro właściciela rumuńskiej platformy Litoralul Romanesc.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W całym 2024 roku przychody Wirtualnej Polski Holding zwiększyły się o 9,2 proc. do 1,57 mld zł i skorygowany zysk EBITDA z 438,97 do 468,2 mln zł. Motorem napędowym był segment turystyczny, w którym wpływy podskoczyły o 20,3 proc. do 595,38 mln zł, a skorygowany zysk EBITDA o 22,5 proc. do 162,35 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Niemiecki gigant w rękach Wirtualnej Polski. Nowy szef turystyki

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
malcolm
Niemcy czy Polska, kto będzie zarabiał?
14 0
odpowiedź
User
ja
A w newsroomie nadal zła atomosfera. Kupujcie kupujcie :)
4 0
odpowiedź
User
Obi
To miliard zł tylko a chcieli biedaki tvn kupować he
4 1
odpowiedź