Nike uruchamia wirtualną grę „Airphoria” w Fortnite
Firma Nike, we współpracy z Epic Games, stworzyła „Airphorie”, grę online w Fortnite. Gracze Fortnite mogą kupować stroje noszone przez postacie z Airphorii w sklepie z przedmiotami tej znanej marki gier.
Nike już od dłuższego czasu współpracuje z Epic Games, aby połączyć koncepcję metaverse z jej fizycznymi produktami.
- Airphoria stanowi nowe, wciągające doświadczenie dla Nike, ponieważ wzmacnia jego wysiłki w zakresie gier i produktów wirtualnych – powiedział Ron Faris, wiceprezes i dyrektor generalny Nike Virtual Studios. - Ponieważ cyfrowe i fizyczne światy stają się coraz bardziej płynne w oferowanych przez nas produktach i doświadczeniach, zawsze szukamy autentycznych sposobów na pogłębienie naszej więzi z fanami, rozszerzenie punktów dostępu do Nike w naszym cyfrowym ekosystemie i zaszczepienie miłości do sportu i zabawy.
Gra została skonstruowana przy użyciu narzędzia Unreal Editor for Fortnite firmy Epic Games , które umożliwia programistom projektowanie i publikowanie treści w Fortnite. - Nike jest jedną z pierwszych marek, które wykorzystały edytor Unreal Editor firmy Epic Games dla Fortnite do zbudowania Airphoria, torując drogę do trwałego partnerstwa, które jeszcze bardziej otworzy przyszłość gier— powiedział Faris.
Partnerstwo z Nike pojawia się, gdy Epic Games planuje ekspansję w Metaverse. W kwietniu 2022 roku firma zebrała 2 miliardy dolarów od Sony Group Corporation i Kirkbi , inwestycyjnego ramienia The Lego Group. Po zebraniu 1 miliarda dolarów w 2021 roku firma poinformowała, że planuje przeznaczyć 2 miliardy dolarów na budowę metaverse.
Dzięki współpracy z Epic Games Nike pogłębia swoje relacje z branżą gier. W 2018 roku Nike China i Wieden + Kennedy Shanghai nawiązały współpracę, aby stworzyć trzyminutową grę , która pozwala konsumentom przetestować buty Epic React na bieżniach w lokalizacjach w Szanghaju, Pekinie, Kantonie i Chengdu.
W listopadzie ubiegłego roku firma Nike ogłosiła również uruchomienie wersji beta platformy .Swoosh , na której kupujący mogą kupować i dostosowywać wirtualne przedmioty, takie jak buty i koszulki.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Nike uruchamia wirtualną grę „Airphoria” w Fortnite