Noworoczne postanowienia - co dziesiąty Polak nawet nie zaczyna ich realizować
Niemal 3/4 Polaków deklaruje, że 2020 rok rozpoczyna z noworocznymi postanowieniami - wynika z badania SW Research.
Zdrowie i oszczędzanie najpopularniejsze
Większość badanych (74,1%) wraz z wejściem w nowy rok stawia sobie określone cele na nadchodzące miesiące. Najczęściej dotyczą one lepszego zadbania o zdrowie i kondycję fizyczną oraz ograniczenia używek. Wśród popularnych wyzwań noworocznych znalazło się także oszczędzanie.
Niewielu wytrzymuje cały rok, niektórzy nawet nie próbują
Jak długo respondenci trwają w swoich postanowieniach? Blisko co czwarta osoba dwa tygodnie bądź krócej, z czego część nawet nie zaczyna ich realizować (10,3%). Jednak jest też liczna grupa osób, które znacznie dłużej trzymają się noworocznych obietnic – blisko 4 na 10 badanych trwa w nich przynajmniej dwa miesiące. W tej grupie są też osoby, którym udaje się to przez cały rok (14%).
Zdecydowanie najpopularniejszym postanowieniem jest zadbanie o zdrowszy tryb życia. Ponad połowa badanych Polaków (52%) przyznaje, że choć raz była na diecie odchudzającej. Co więcej, nawet wtedy zdarzało im się sięgać po "coś słodkiego". Większość chętnie szukała alternatyw dla słodyczy, wybierając owoce (77,3%), orzechy, nasiona i pestki (65,1%) lub ciemną czekoladę (47,3%).
"Cheat day" - słodkość w nagrodę dobrze oceniana
Jak przyznają, ankietowani pozwalali sobie również na tzw. "cheat day", czyli dzień, w którym zupełnie odstępowali od diety – niemal co czwarta osoba miała taki dzień ustalony z góry, a ponad połowie takie dni zdarzały się mniej regularnie.
Ponad połowa badanych (54,7%) pozytywnie ocenia "cheat day", a blisko 3/4 nagradza się drobną słodkością za dobrze wykonany trening czy wykonanie ciężkiej pracy.
Ponadto blisko 60% badanych twierdzi, że mała porcja słodyczy może dać tyle samo przyjemności co duża. A równie liczna grupa woli sięgać po słodycze w mniejszych porcjach i w ten sposób kontrolować ilość spożywanych łakoci.
Badanie zostało zrealizowane przez agencję SW Research na zlecenie producenta słodyczy ETi European Food Industries w dniach 26-27 listopada 2019 r., metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 802 ankiety z reprezentatywną grupą Polaków powyżej 18. roku życia.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Noworoczne postanowienia - co dziesiąty Polak nawet nie zaczyna ich realizować