TVP1 i TVN liderami w prime-time, duży wzrost TVP2. Stacje newsowe w dół
Pozycję lidera oglądalności rynku telewizyjnego wiosną 2023 roku w prime-time w grupie 4+ zajęła TVP1. W grupach 16-49 i 16-59 pierwszy był TVN. Wyraźne spadki w czołówce zanotowały TVP Info, TVN24 i Polsat News - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w okresie od 27 lutego do 9 maja 2023 roku w codziennym paśmie między godz. 19.00 a 23.00 zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem okresu od 28 lutego do 10 maja 2022 roku zmniejszył się o 4,06 proc. i wyniósł 9,22 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie miejsce zajęła stacja TVN, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 3,28 proc. do 9,15 proc.
Podium uzupełnia TVP2. Udział stacji w analizowanym okresie wyniósł 8,49 proc. (do góry o 18,08 proc.). Z kolei czwarty Polsat miał 6,49 proc. udziału (- 9,36 proc.).
Rekordowy udział streamingu na ekranie telewizora, w kwietniu wyniósł 6,7 proc. YouTube tuż za Netfliksem
Łączny udział czterech największych stacji w prime-time zmniejszył się z 33,42 proc. w okresie od 28 lutego do 10 maja 2022 roku do 33,35 proc. w okresie od 27 lutego do 9 maja 2023 roku.
Duże spadki stacji newsowych
Z piątego na siódme miejsce spadł kanał TVP Info, którego udział zmniejszył się o 24,44 proc. do 4,02 proc. Oczko niżej znalazło się TVN24 (3,69 proc. udziału; - 22,48 proc.), które przed rokiem było szóste.
Wśród czołowych stacji informacyjnych z 10. na 13. miejsce spadł Polsat News (1,26 proc.; w dół o 34,72 proc.).

TVN na czele w 16-49, TVP2 wyprzedziła TVP1
Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie 16-49 w analizowanym okresie w prime-time wyniósł 11,08 proc., po spadku o 0,27 proc.
Wynik drugiego Polsatu w badanym okresie zmniejszył się o 11,73 proc. do 7,30 proc.
Podium uzupełnia TVP2 (+ 12,40 proc. do 6,71 proc.), która wyprzedziła TVP1 (- 8,63 proc. do 5,72 proc.).

TVN pierwszy także w 16-59
Wśród widzów w grupie 16-59 w okresie od 27 lutego do 9 maja br. liderem także był TVN (- 0,39 proc. do 10,14 proc.).

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVN liderami w prime-time, duży wzrost TVP2. Stacje newsowe w dół