1,5 mln widzów „Za marzenia”. TVP2 wiceliderem rynku
Nowy serial „Za marzenia” oglądało średnio 1,46 mln widzów, o 190 tys. osób więcej niż pokazywane rok temu w tym paśmie „Bake off - Ale ciacho!”. Produkcja dała TVP2 pozycję wicelidera rynku w 4+ i trzecie miejsce w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 4,47 mln zł.
„Za marzenia” na antenie TVP2 oglądać można było w poniedziałki o godz. 21.50 (pierwsze dwa odcinki pokazano o 21.35), w okresie od 26 lutego do 4 czerwca br. Średnia widownia serialu wyniosła 1,46 mln osób, co przełożyło się na 11,91 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 11,15 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 11,39 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Zdecydowanie największą popularnością do tej pory cieszył się pierwszy odcinek nowej produkcji - zgromadził on przed telewizorami 3,20 mln oglądających. Drugi w kolejności odcinek obejrzało 2,12 mln osób.

Dla porównania, druga edycja kulinarnego teleturnieju „Bake off - Ale ciacho!” pokazana rok temu w tym paśmie oglądało średnio 1,27 mln osób, co przełożyło się na odpowiednio 10,19 proc., 9,30 proc. i 9,18 proc. udziału. Oznacza to, że nowy serial miał o 190 tys. widzów więcej.
TVP2 w paśmie nadawania nowego serialu zajęła drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie był TVN, który emitując wtedy gł. „Druga szansa” i „Projekt Lady”, osiągał 12,02 proc. udziału. Trzeci był Polsat (filmy fabularne; 10,90 proc.), a czwarta - TVP1 (gł. „Teatr TV” i „Warto rozmawiać”; 2,26 proc.).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 Dwójka była trzecia.

Centrum informacji Telewizji Polskiej i Jacek Kurski opublikowali również wyniki produkcji z alternatywnego pomiaru oglądalności prowadzonego przez Netię, który wzbudza wiele kontrowersji - jego wyniki uznawane są tylko przez TVP. Według tych danych pierwszy odcinek nowego serialu Dwójki zgromadził ponad 3,7 mln widzów, a drugi - 2,7 mln oglądających.
5III, typowy dzień: TVP1 wymiata access- Teleex JTM Klan Korona 1z10 Wiadomości 2-3mln (niebieska). TVP2 triumf w prime: Barwy 3,7mln MjM 6mln Za marz. 2,7mln (czerwona)
— Jacek Kurski PL (@KurskiPL) 6 marca 2018
Zgadnijcie kto wygrał dzień w Nielsenie? -TVN i Polsat! TVP traci tak setki mln rocznie. Nie zgadzam się na to pic.twitter.com/e14gqt1dAp
Wpływy reklamowe wokół premierowych emisji serialu wyniosły 4,47 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Jak już informowaliśmy jako pierwsi, Telewizja Polska podjęła decyzję o emisji drugiego sezonu serialu „Za marzenia” w jesiennej ramówce. Zdjęcia do nowych odcinków mają ruszyć pod koniec czerwca.
Obyczajowo-komediowa produkcja „Za marzenia” została luźno oparta na debiutanckiej książce Karoliny Frankowskiej „Zaczaruj mnie”. 13-odcinkowy cykl przedstawia losy trójki przyjaciół, którzy przechodzą ze studenckiego życia w dorosłość.
Główne role w serialu grają: Maja Bohosiewicz, Anna Karczmarczyk i Piotr Nerlewski, a obok nich wystąpią m.in.: Katarzyna Figura, Radosław Krzyżowski, Izabela Kuna, Marcin Perchuć, Kamil Kula, Paulina Chruściel, Dominika Gwit, Maciej Radel, Malwina Turek, Mikołaj Cieślak, Piotr Ligieza, Jakub Mazurek, Marcin Bosak i Krzysztof Czeczot.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 7,87 proc.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: 1,5 mln widzów „Za marzenia”. TVP2 wiceliderem rynku