Onet liderem w informacjach i publicystyce. Mocno w górę TVP.info i SE.pl (TOP10)
Wśród serwisów z informacjami i publicystyką ogólnopolską liderem zasięgowym jest Onet.pl wyprzedzający o2.pl i Radiozet.pl. Miesiąc do miesiąca duże wzrosty osiągnęły TVP.info, SE.pl i Fakt.pl, natomiast zmalała liczba użytkowników sekcji informacyjno-publicystycznych Gazeta.pl, TVN24.pl i WP.pl.

Według danych z badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w styczniu br. sekcję Onetu (Ringier Axel Springer Polska) z informacjami i publicystyką ogólnokrajową odwiedziło 10,77 mln użytkowników, co dało 37,06 proc. zasięgu. W ramach badania ta kategoria nie obejmuje treści regionalnych i o pogodzie.
o2 przed WP, Radiozet.pl przed RMF24.pl
Analogiczny dział na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) miał 10,12 mln użytkowników i 34,82 proc. zasięgu, na Radiozet.pl (Eurozet) - 9,95 mln odwiedzających i 34,23 proc. zasięgu, a na SE.pl (Grupa ZPR Media) - 9,87 mln użytkowników i 33,96 proc. zasięgu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Na WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) treści z kategorii informacji i publicystyki ogólnokrajowej przeglądało 8,63 mln internautów (29,67 proc. zasięgu), a na TVN24.pl (TVN Grupa Discovery) - 7,62 mln (26,2 proc.).
Z kolei na Gazeta.pl (Agora) taka sekcja zanotowała 7,05 mln użytkowników i 24,24 proc. zasięgu, a na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 6,5 mln użytkowników i 22,36 proc. zasięgu. Ten drugi serwis to jedyny w zestawieniu z płatnym, subskrypcyjnym systemem dostępu do treści, wprowadził go w sierpniu ub.r.
W przypadku RMF24.pl i TVP.info cały ruch jest ujmowany w kategorii informacji i publicystyki ogólnokrajowej. W zeszłym miesiącu pierwszy serwis zanotował 6,85 mln użytkowników i 23,58 proc. zasięgu, a drugi - 6,35 mln odwiedzających i 21,86 proc. zasięgu.
Wirtualna Polska i RASP przed Facebookiem, SE.pl wyprzedził Gazeta.pl i Radiozet.pl (Mediapanel ze stycznia)
Większość serwisów informacyjno-publicystycznych miała w styczniu więcej internautów niż w grudniu ub.r. Dziesięć witryn z zestawienia miało łącznie 83,73 mln użytkowników (oczywiście bez uwzględnienia współodwiedzalności), po wzroście miesiąc do miesiąca o 3,89 mln (4,9 proc.).
Na Onecie sekcja z informacjami i publicystyką ogólnokrajową zyskała 259 tys. odwiedzających (to 2,5 proc. w górę), na o2.pl - 271,5 tys. (2,8 proc.), a na Radiozet.pl - 462 tys. (4,9 proc.).
TVP.info i sekcja SE.pl z największymi wzrostami
Zdecydowanie największe wzrosty osiągnęły portal TVP.info i dział informacyjno-publicystyczny SE.pl. W pierwszym serwisie liczba internautów zwiększyła się o 1,82 mln (czyli 40,1 proc.), a w drugim - o 1,21 mln (13,9 proc.).
Sekcja Fakt.pl z informacjami i publicystyką zyskała 748,4 tys. użytkowników (13 proc.), a RMF24.pl - 502,8 tys. (7,9 proc.).
Spadki liczby internautów zanotowały natomiast działy informacyjno-publicystyczne trzech portali: WP.pl - o 459,4 tys. (5,1 proc.), TVN24.pl - o 462 tys. (5,7 proc.), oraz Gazeta.pl - o 454,9 tys. (6,1 proc.).

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Onet liderem w informacjach i publicystyce. Mocno w górę TVP.info i SE.pl (TOP10)
HAHAHAHAH!
Nie będzie żadnej prawdy, bo ta może kogoś wyzwolić, jak mawiał JP2..
Fake news, manipulacja i nieustanne szczucie - tylko tego mniej lub bardziej "ciemny lud" może się spodziewać od partyjnych aparatczyków.