Open Finance: większy zysk dzięki dobrej sprzedaży produktów oszczędnościowych
Grupa Open Finance, której zysk netto wzrósł o 50% r/r do 30,3 mln zł w I kwartale tego roku pośredniczyła w sprzedaży produktów kredytowych i inwestycyjnych o łącznej wartości 3 465 mln zł, co oznacza spadek o 10% r/r, poinformowała spółka w komunikacie.
„Największe przychody z pośrednictwa w minionym kwartale generowała sprzedaż kredytów (43% przychodów). Na drugim miejscu znalazły się produkty regularnego oszczędzania (35% przychodów), których sprzedaż wzrosła o 187% (Q1 2012 r. w stosunku do Q1 2011 r.) pod względem wartości oraz o 230% pod względem liczby wniosków" - podała spółka.
Przychody z pośrednictwa wzrosły do 133,04 mln zł wobec 93,96 mln zł rok wcześniej.
Koszty działalności wzrosły do 98,37 mln zł wobec 69,37 mln zł w I kw. 2011 r.
W I kw. 2012 r. łączna wartość sprzedanych przez Open Finance i Home Broker produktów osiągnęła poziom 3,5 mld zł, z czego produkty kredytowe to 1,7 mld zł, a inwestycyjne – 1,75 mld zł.
Wartość kredytów hipotecznych udzielonych za pośrednictwem spółki spadła o 24% w skali roku do 1.718 mln zł w I kw. 2012 r.
Niższą sprzedaż produktów kredytowych spółka zrekompensowała lepszą sprzedażą produktów oszczędnościowych i inwestycyjnych, która wyniosła 1.747 mln zł w I kw. i była wyższa o 11% w skali roku.
Wzrost w segmencie wysoko marżowych produktów regularnego oszczędzania sięgnął 145% w ujęciu rocznym, zaś pod względem liczby produktów wzrost wyniósł 178%.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Open Finance: większy zysk dzięki dobrej sprzedaży produktów oszczędnościowych