Wystartowała aplikacja „Opole+”
Ruszyła platforma umożliwiająca dostęp do publicznych usług elektronicznych miasta Opole. Wykonawcami w ramach umowy na budowę kompleksowej, mobilnej platformy usług miejskich było konsorcjum firm Comarch Polska oraz Solid Solutions.
Platforma „Opole+” to przede wszystkim aplikacja na urządzenia mobilne, a także jej wersja dostępna przez przeglądarki internetowe, która w prosty sposób umożliwia korzystanie z różnych usług miejskich.
Teraz mieszkańcy, którzy są głównymi odbiorcami nowego rozwiązania, będą mogli w wygodny sposób kupić bilety komunikacji miejskiej, wstępu do ZOO, na baseny miejskie czy lodowisko. System pozwala również dokonywać opłat za parkowanie w strefie płatnego parkowania, zamawiać transport dla osób z niepełnosprawnościami, korzystać z usługi zamówienia worków big bag na odpady, a także zgłaszać problemy w przestrzeni miejskiej (np. awarię oświetlenia, czy konieczność odśnieżenia).
Dzięki aplikacji nie trzeba będzie pamiętać o karcie bibliotecznej, karcie Opolska Rodzina i Opolski Senior, ponieważ w systemie znajdą się ich elektroniczne odpowiedniki.
Ważnym elementem platformy jest również moduł eZdrowie umożliwiający rezerwacje wizyty w ramach usług świadczonych przez Centrum Zdrowia w Opolu.
Aplikacja na Android i iOS
W ramach projektu wdrożono system dostępny przez przeglądarkę www oraz aplikacje mobilne dla systemów Android oraz iOS. Dodatkowo platforma została zintegrowana z systemami kontroli biletów w obiektach typu ZOO, MOSiR (lodowisko, baseny), komunikacji miejskiej oraz parkingów. W całym mieście zostały zainstalowane urządzenia typu beacon, dzięki którym można m.in. kupić bilety. Przeprowadzono również szkolenia dla użytkowników i administratorów systemu.
Transformacja cyfrowa miast to już nie tylko trend, ale konkretne możliwości ułatwiające życie i pracę mieszkańcom oraz pracownikom urzędów. Zespół Comarch od lat specjalizuje się w tworzeniu oprogramowania, które ją umożliwia.
Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, a od 1999 roku jest notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Jest jedną z największych firm informatycznych w Europie i prowadzi projekty dla czołowych marek z Polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw.
Z usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach m.in.: Allianz, Auchan, BNP Paribas Fortis, BP, Carrefour, Heathrow Airport, Heineken, ING czy LG U+, Orange, Telefónica, T-Mobile, Vodafone.
Obecnie zatrudnia ponad 7 000 ekspertów, w ponad 90 biurach w ponad 30 krajach od Australii i Japonii przez Bliski Wschód oraz Europę aż po obie Ameryki.
W drugim kwartale br. grupa kapitałowa Comarch zanotowała 394,9 mln zł przychodów i 26,9 mln zł zysku netto, wobec 426,3 mln zł wpływów i 9,51 mln zł zysku netto.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Wystartowała aplikacja „Opole+”