Orange: mniej klientów Neostrady, Orange Open ze 125 tys., NJU.mobile z 80 tys.
Orange Polska notuje spadki liczby klientów telefonii stacjonarnej i internetu stacjonarnego oferowanego pod marką Neostrada. Za to Orange Open w ciągu nieco ponad roku zdobyło 125 tys. klientów, a NJU.mobile w ciągu 2 miesięcy - 80 tys.
Na koniec czerwca br. Orange Polska miała 14,947 mln klientów telefonii komórkowej, o 1,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Liczba użytkowników taryf prepaidowych wzrosła w skali roku o 2 proc. (do 7,977 mln), a taryf abonamentowych - o 0,5 proc. (do 6,97 mln). Jednak wpływy operatora w obu segmentach - wskutek ostrej konkurencji cenowej - znacząco zmalały. Klient prepaidowy Orange średnio płacił w miesiącu za te usługi 14,4 zł (o 15,8 proc. mniej niż przed rokiem), a klient abonamentowy - 61,6 zł (7,6 proc. mniej niż rok wcześniej).

Ogółem przeciętny rachunek klienta telefonii komórkowej w Orange wyniósł 31,1 zł, o 6,9 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast średnia opłata za internet mobilny osiągnęła wartość 8,4 proc. zł, co oznacza wzrost o 29,2 proc. w skali roku.
>>> Zysk netto TP SA ostro w dół. "Następne 3 lata będą wymagały ostrych działań"
Liczba smartfonów sprzedanych przez Orange zwiększyła się w ciągu roku aż o 37 proc. - do 3,53 mln sztuk.

Wprowadzona pod koniec kwietnia br. taryfa NJU.mobile w ciągu dwóch miesięcy pozyskała 80 tys. klientów, z których 70 proc. wybrało ofertę prepaidową, a 30 proc. - abonamentową. Wśród tych drugich 69 proc. to użytkownicy, którzy nie korzystali poprzednio z usług telefonicznych Orange.
>>> Maciej Witucki nie będzie już prezesem TPSA, przejdzie do rady nadzorczej

Z kolei liczba klientów telefonii stacjonarnej Orange zmalała przez rok o 8 proc. - do 4,889 mln, natomiast internetu stacjonarnego - o 1,2 proc. (do 2,317 mln). Za to liczba użytkowników usług telewizyjnych wzrosła o 3,2 proc. (do 699 tys.), a potrójnej usługi internet, telewizja i telewizja internetowa - aż o 107,9 proc. (do 314 tys.).
O ile przeciętny klient telefonii stacjonarnej płacił miesięcznie 44,7 zł, o 3,5 proc. mniej niż rok wcześniej, o tyle średni rachunek klienta usług internetowo-telewizyjnych wzrósł o 8,5 proc. - do 59,9 zł.

Wprowadzona w kwietniu ub.r. taryfa Orange Open - łącząca telefonię stacjonarną i komórkową, internet oraz telewizję - na koniec czerwca br. miała 125 tys. użytkowników, o 123 tys. więcej niż rok wcześniej. 60 proc. użytkowników korzystało z trzech spośród dostępnych usług, a 23 proc. - z czterech.


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Orange: mniej klientów Neostrady, Orange Open ze 125 tys., NJU.mobile z 80 tys.