Syn Berlusconiego zapowiada stworzenie „dużego europejskiego nadawcy”
Dyrektor generalny MFE-Mediaforeurope (dawniej Mediaset) Pier Silvio Berlusconi potwierdził zacieśnienie współpracy z niemieckim ProSiebenSat.1. Zapowiedział ekspansję „w celu wytrzymania presji ze strony międzynarodowych korporacji”.
Syn zmarłego w czerwcu byłego premiera Włoch zamierza rozwinąć MFE. - Nie jesteśmy zainteresowani kupnem kanału telewizyjnego we Francji czy Niemczech, ale chcemy stworzyć dużego europejskiego nadawcę - stwierdził w rozmowie z agencją APA. Doprecyzował, że ma na myśli „dużą europejską platformę rozpowszechniania treści i sprzedaży reklam”. Wiele wskazuje na to, że nie chodzi o tradycyjny paneuropejski kanał telewizyjny, tylko serwis streamingowy, który mógłby być na kontynencie alternatywą dla Netfliksa, Disney+, HBO Max czy Amazon Prime Video.
MFE największym udziałowcem ProSiebenSat.1
Rodzinny holding Berlusconiego Fininvest posiada prawie połowę udziałów w MFE, która z kolei posiada prawie 30 proc. udziałów w ProSiebenSat.1. To największy akcjonariusz właściciela kanałów telewizyjnych w Niemczech, Austrii i Szwajcarii (m.in. ProSieben, Sat.1, Kabel Eins, ATV, ATV 2, Puls 4, Puls 8). We Włoszech firma jest nadawcą np. Rete 4, Canale 5, Italia 1. Z kolei w Hiszpanii Cuatro i Telecinco.
- Jesteśmy dumni z tego, że po raz pierwszy projekt dużego europejskiego nadawcy jest forsowany przez firmę włoską, a nie zagraniczną – powiedział 54-letni przedsiębiorca, który jest jednym ze spadkobierców fortuny zostawionej przez nieżyjącego polityka. Zapowiedział, że jego firma będzie więcej inwestować w produkcje oryginalne we Włoszech, Hiszpanii, a wkrótce także w Niemczech.

Niemcy podchodzą z dystansem do inwestycji firmy byłego premiera Włoch, który uchodził za przyjaciela Władimira Putina. Portal digitalfernsehen.de zauważył, że Niemieckie Stowarzyszenie Dziennikarzy (DJV) wydało ostrzeżenie przed „pełzającą berlusconizacją” ProSiebenSat.1. W przejęciu dalszych udziałów tego nadawcy przeszkadzają obowiązujące za Odrą przepisy dotyczące koncentracji w mediach. Zapewne z tego powodu, Włochom łatwiej będzie zainwestować w serwis streamingowy o europejskim zasięgu, aniżeli w tradycyjną telewizję.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Syn Berlusconiego zapowiada stworzenie „dużego europejskiego nadawcy”
Chøwaj pindoIa!