SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W tym kraju kanał telewizyjny gazety odniósł sukces

Media Figaro, właściciel francuskiego wydawanego od 1826 roku dziennika „Le Figaro”, pochwalił się rosnącą oglądalnością kanału telewizyjnego Le Figaro TV. Stacja niebawem ma dotrzeć do jeszcze większej liczby widzów dzięki nowym aplikacjom streamingowym. 

Nowa aplikacja Le Figaro TV Nowa aplikacja Le Figaro TV

Jak informuje telesatellite.com, Le Figaro TV rozpoczął nadawanie w kwietniu 2023 roku. Stacja jest dostępna na 34 kanale naziemnej telewizji cyfrowej w stołecznym departamencie  Île-de-France, a także za pośrednictwem operatorów płatnej telewizji (SFR, Orange, Free, Bouygues Telecom) i serwisów streamingowych (MyCanal, TF1+, Molotov i Pluto TV, Samsung TV Plus, LG Channels).

Ostatnio stacja uruchomiła nową aplikację streamingową. Można z niej korzystać na telefonach, telewizorach i przystawkach z systemem operacyjnym Android, a także na odtwarzaczach Apple TV i Amazon Fire TV Stick. Niebawem aplikacja pojawi się także na okularach-komputerze przestrzennym Apple Vision Pro.

215 tys. widzów każdego dnia

W ofercie Le Figaro TV można znaleźć programy informacyjne, publicystyczne, dokumentalne czy poświęcone kulturze. Nadawca podaje, że dziennie ogląda go 215 tys. widzów. To 3,8 razy więcej niż rok temu. Miesięcznie stacja dociera do 1,9 mln widzów. To 2,5 razy więcej niż 12 miesięcy temu.

Średni czas oglądania kanału to 40 minut. Na sukces stacji ma mieć wpływ 5 nowoczesnych studiów, udział ponad 200 dziennikarzy „Le Figaro”, którzy uczestniczą w powstawaniu programu. W monetyzacji treści FAST od Media Figaro pomagają firmy OKAST i SECOM.

Nie wszystkie projekty telewizyjne nawiązujące do tytułów prasowych odniosły sukces. Tylko od 2021 do końca 2024 roku w Niemczech działał Bild TV, związany z tabloidem, ukazującym się za Odrą od 1952 roku. Axel Springer zdecydował się zrezygnować z tradycyjnej stacji na rzecz treści FAST.

Pod koniec sierpnia 2024 roku w Polsce ruszyły kanały FAST Super Express TV, Murator TV i Poradnik Zdrowie TV. Emitują programy poszczególnych redakcji Grupy ZPR Media, udostępniane na YouTube.  Na przykład „Ekspres Biedrzyckiej”, „Murator Remontuje” czy „Zdrowo odpytani”.

Do streamu stacji można przejść ze stron internetowych „Super Expressu”, „Muratora” i „Poradnika Zdrowie”. Możliwe jest też jego uruchomienie dzięki platformie mediateka.pl. Nie są dostępne za pośrednictwem sieci kablowych, platform satelitarnych czy serwisów streamingowych. 

Dołącz do dyskusji: W tym kraju kanał telewizyjny gazety odniósł sukces

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl