„Pierwsza miłość” zarobiła dla Polsatu 182,76 mln zł, serial oglądało 1,38 mln widzów
W sezonie 2019/2020 serial „Pierwsza miłość” gromadził średnio 1,38 mln widzów, minimalnie mniej niż rok wcześniej. Obyczajowa produkcja Polsatu nadal była liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam przedwcześnie zakończonej serii wyniosły 182,76 mln zł.
Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 2 września 2019 roku do 16 kwietnia 2020 roku średnia widownia tego serialu wyniosła 1,38 mln widzów, a udział w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 11,47 proc. wśród wszystkich widzów, 15,03 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 13,77 proc. w grupie 16-59. „Pierwszą miłość” na antenie Polsatu oglądać można było w dni powszednie o 18.00.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Zdecydowanie najwięcej widzów w analizowanym okresie zgromadził odcinek telenoweli pokazany 2 kwietnia br. Oglądało go 2,35 mln widzów. Tuż po zakończeniu tego odcinka Polsat wyemitował charytatywny blok „Reklama na ratunek - razem w walce z koronawirusem”, który oglądało średnio 5,94 mln widzów.

W porównaniu do poprzedniego sezonu „Pierwsza miłość” straciła 40 tys. widzów. Wówczas produkcję średnio śledziło 1,42 mln osób, a jej udział w rynku wynosił 12,29 proc. w 4+, 16,23 proc. w 16-49 oraz 14,48 proc. w 16-59.
Polsat w paśmie emisji produkowanego przez ATM Grupę serialu zajął pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym. Wiceliderem w tym czasie była stacja TVP1, nadająca wówczas gł. seriale „Klan” i „Korona królów”, co przełożyło się na 11,06 proc. udziału. Trzeci był TVN („Ukryta prawda”; 10,33 proc.), a czwarta - TVP2 (gł. „Panorama”, „Sport telegram” i „Pogoda”; 9,20 proc.).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 lat wiceliderem był już TVN, który radził sobie lepiej od Jedynki.

Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków serialu pokazanych w sezonie 2018/2019 wyniosły 182,76 mln zł. W poprzednim sezonie - który liczył kilkadziesiąt odcinków więcej - uplasowały się one na poziomie 234,85 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Według założeń premierowe odcinki „Pierwszej miłości” w sezonie 2019/2020 miały być emitowane do początku czerwca. Wstrzymanie nadawania wynika z przerwania zdjęć do serialu z powodu epidemii koronowirusa. Realizująca produkcję ATM Grupa poinformowała o tym w piątek, 13 marca br. Początkowo zdjęcia miały być wstrzymane do 22 marca, ale w związku z rozwojem epidemii prace nad serialem zawieszono do odwołania.
- Ze względów na epidemię wstrzymane zostały zdjęcia na planach. Oznacza to w praktyce, że większość zamówień telewizyjnych do ramówki wiosennej nie zostanie zrealizowana w całości. Dotyczy to zwłaszcza seriali emitowanych w trybie codziennym - komentował Andrzej Muszyński, prezes ATM Grupy.
„Policjantki i policjanci 12”, „Święty” i „Sprawiedliwi - Wydział Kryminalny 8” do pierwszej połowy kwietnia w CzwórceUdział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 10,23 proc.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: „Pierwsza miłość” zarobiła dla Polsatu 182,76 mln zł, serial oglądało 1,38 mln widzów