Grupa Play z budżetem reklamowym w ryzach. Więcej na pracowników
W 2024 roku grupa kapitałowa Play nieznacznie ograniczyła inwestycje marketingowe. Natomiast jej wydatki pracownicze poszły w górę o 10 proc.

Grupa kapitałowa Play w 2024 roku na reklamy i promocje przeznaczyła 222,2 mln zł, co wobec 224,57 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 1,1 proc.
Na podobnym pułapie wydatki w tym zakresie były w 2022 roku (224,34 mln zł), gdy firma sfinalizowała przejęcie UPC Polska, czemu towarzyszyła szeroko zakrojona kampania reklamowa. Natomiast w 2021 roku, jeszcze przed fuzją z UPC Polska, wyniosły 167,3 mln zł.
W kampaniach reklamowych Play od ponad dekady występują znane osoby, które odwiedzają salon sprzedażowy firmy. Najdłuższy staż w tych spotach ma Kuba Wojewódzki, a w ub.r. do grona gwiazd reklamujących operatora dołączyli m.in. aktorzy Iza Kuba i Adam Woronowicz.
CZYTAJ TEŻ: 109 przetargów mediowych w Polsce przez rok. Play z największym budżetem
W strukturze kosztowej grupy Play marketing to mniej więcej jedna siódma wydatków na usługi obce, które w 2024 roku zmalały o 1,4 proc. do 1,53 mld zł. W górę poszły przede wszystkim nakłady na utrzymanie sieci telekomunikacyjnej, dzierżawę łącz i energię – z 829,07 do 886,88 mln zł. Firma więcej niż rok wcześniej przeznaczyła też na obsługę klientów (wzrost z 78,12 do 107,4 mln zł).
Natomiast koszty usług informatycznych poszły w dół ze 159,6 do 139,27 mln zł, zaś wydatki na usługi obce sklasyfikowane jako pozostałe – ze 169,31 do 79,73 mln zł.

Grupa Play z coraz wyższymi kosztami pracowników
Z kolei koszty pracownicze grupy Play w ub.r. sięgnęły 652,58 mln zł, rosnąc rok do roku o 10,1 proc. Wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 489,01 do 546,33 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne – z 85,31 do 89,24 mln zł.
Natomiast koszty programów motywacyjnych rozliczanych w instrumentach kapitałowych zmalały z 18,13 do 17,01 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Po przejęciu UPC Polska wydatki pracownicze operatora znacząco podskoczyły. W 2022 roku wyniosły 481,21 mln zł, zaś rok wcześniej – o 345,02 mln.

Jak już szczegółowo opisywaliśmy, w 2024 r. grupa Play zwiększyła przychody o 4 proc., a jej zysk netto poszedł w górę o 80 proc. Osiągnęła wzrosty liczby abonentów i klientów usług stacjonarnych, zaś zmalała liczba użytkowników ofert prepaidowych.
Dołącz do dyskusji: Grupa Play z budżetem reklamowym w ryzach. Więcej na pracowników