Po wyborach newsy mniej się klikają. Liderem nadal Onet
Po zakończeniu kampanii prezydenckiej kilka czołowych serwisów informacyjno-publicystycznych zanotowało spore spadki odwiedzalności. Liderem pozostaje Onet, najwięcej straciły WP.pl i Interia, za to spory wzrost osiągnął portal „Gazety Wyborczej”.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl Onet (Ringier Axel Springer Polska) w kategorii informacji i publicystyki ogólnokrajowej (bez treści regionalnych i o pogodzie) przyciągnął w czerwcu 2025 roku 13,7 mln użytkowników, czyli 46,06 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził tam średnio 31 minut i 44 sekundy.
Trzy inne witryny przekroczyły w tej kategorii pułap 8 mln użytkowników. Część informacyjno-publicystyczna WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) zanotowała 8,44 mln odwiedzających oraz 29 minut i 21 sekund przeciętnego czasu korzystania, serwis RMF24.pl – 8,37 mln użytkowników oraz 8 minut i 29 sekund średniego czasu, zaś część portalu TVN24 z informacjami i publicystyką – 8,37 mln internautów oraz 17 minut i 11 sekund przeciętnego czasu.
Wirtualna Polska z końcem 2024 roku zrezygnowała w Mediapanelu z audytu, w konsekwencji czego jej witryny i aplikacje od stycznia br. notują w badaniu znacząco niższe wyniki niż poprzednio. Wirtualna Polska kwestionuje wyniki Mediapanelu, wskazując na znaczące rozbieżności między danymi audytowanymi i nieaudytowanymi. Według WP, Gemius instrumentalnie wykorzystuje jeden z elementów metodologii badania, zwany „balance amendmend”, w stosunku do podmiotów, które przestały płacić za badanie.
Z kolei Interia (Grupa Polsat-Interia) oraz Wyborcza.pl (Agora) tak jak Onet i WP przyciągały w tej kategorii każdego użytkownika na ponad 20 minut. Tę pierwszą witrynę odwiedziło 7,15 mln internautów, spędzając średnio po 21 minut i sekundę, zaś drugą – 6,79 mln użytkowników, korzystając przeciętnie przez 20 minut i 37 sekund.
CZYTAJ TEŻ: Strony główne: Onet na czele, Gazeta.pl z większą przewagą nad o2
Dalszą część czołowej dziesiątki tworzą Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) z 6,58 mln odwiedzających, serwis Polsat News (Grupa Polsat-Interia) z 5,92 mln, o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) z 5,48 mln oraz Goniec (Iberion) z 5,4 mln.

W porównaniu do maja, w którym duża część treści newsowych i publicystycznych dotyczyła kampanii przed wyborami prezydenckimi, Onet stracił w tej kategorii 421,4 tys. użytkowników oraz 3 minuty i 21 sekund średniego czasu korzystania, co oznacza spadki o 3 i 9,5 proc.
W analogicznej części WP.pl ubyło 1,39 mln internautów (to 14,1 proc.) w dół, przy czym przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 8 sekund (0,5 proc.). Podobnie zmieniły się wyniki sekcji informacyjno-publicystycznej Interii: spadek o 1,17 mln użytkowników (14 proc.) oraz wzrost średniego czasu korzystania o minutę i 23 sekundy (7,1 proc.).
CZYTAJ TEŻ: Przeglądarkowy Onet przed Facebookiem. Temu zatrzymało się poniżej 20 mln polskich użytkowników
W obu statystykach zmalały zaś wyniki analogicznych części TVN24.pl, o2.pl i Gońca. Najwięcej straciła ta druga: 585,8 tys. użytkowników (9,7 proc.) i 29 sekund przeciętnego czasu korzystania (7,6 proc.).
Za to RMF24.pl zyskał 463,5 tys. odwiedzających (5,9 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o minutę i 50 sekund (27,6 proc.). Portal „Gazety Wyborczej” w tej kategorii osiągnął zaś wzrost liczby użytkowników o 662,1 tys. (10,8 proc.) przy spadku przeciętnego czasu o minutę i 6 sekund (5,1 proc.).

Dołącz do dyskusji: Po wyborach newsy mniej się klikają. Liderem nadal Onet