Polacy coraz dłużej oglądają telewizję, mniej czasu poświęcają prasie, radio króluje przed południem
W najbliższych dwóch latach średni dzienny czas oglądania przez Polaków telewizji przekroczy 280 minut, a czas słuchania radia będzie utrzymywał się na poziomie 273-274 minut - prognozuje ZenithOptimedia. Zmaleje czas czytania pracy, za to czas korzystania w internetu mobilnego wzrośnie w br. o 28 proc.
Według danych z badań Nielsena i Millward Brown w ub.r. Polacy dziennie korzystali z mediów tradycyjnych przez 602 minuty. Zdecydowanie najwięcej czasu poświęcali na oglądanie telewizji (272 minuty) i słuchanie radia (273 minuty), a po mniej więcej pół godziny na czytanie gazet (26 minut) i magazynów (31 minut).
ZenithOptimedia prognozuje, że w 2018 roku przeciętny czas dziennego korzystania z gazet zmaleje do 25,7 minut, a z magazynów do 29,2 minut. Za to czas oglądania telewizji wzrośnie o 10 minut, a słuchania radia - o minutę. Tym samym telewizja wyprzedzi pod tym względem radio o 8 minut.

Z danych Nielsena wynika, że Polacy od listopada do lutego oglądają telewizję przez prawie pięć godzin dziennie, a od czerwca do sierpnia - poniżej czterech godzin.

Czas dziennego korzystania z mediów tradycyjnych do 2018 roku wydłuży się do 611,2 minuty, co oznacza wzrost o 9,2 minuty w porównaniu z ub.r.
Z radia więcej Polaków niż z telewizji korzysta od godz. 5 do 14. W godz. 7-14 radia słucha ok. 30 proc. osób w naszym kraju, a telewizję ogląda 15-25 proc.
Późnym popołudniem i wieczorem króluje telewizja, której zasięg w godz. 20-21 sięga 50 proc., podczas gdy odsetek słuchających radia spada wtedy poniżej 15 proc.

Newsletter








Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Polacy coraz dłużej oglądają telewizję, mniej czasu poświęcają prasie, radio króluje przed południem