Polskie bileterie kicket.com i Biletomat.pl dołączają do największego gracza w Europie Środkowej
Polskie bileterie kicket.com oraz Biletomat.pl, które zbudowały silną pozycję rynkową w swoich segmentach, dołączają do estońskiej Grupy Piletilevi. “To jedna z największych tego typu fuzji w ostatnich latach” - mówi Maciej Wartacz CEO kicket.com, i dodaje - ”Dzięki niej powstaje jeden z największych podmiotów na polskim rynku biletowym.” Piletilevi wzmacnia się w ten sposób na pozycji lidera w Europie Środkowej, procesując transakcje biletów o wartości niemal 320 milionów euro rocznie.

Ta znacząca konsolidacja nie tylko umocni pozycję kicket.com oraz Biletomat.pl na rynku, ale także otworzy nowe perspektywy dla polskich wydarzeń za granicą. Partnerstwo z Grupą Piletilevi umożliwi ekspansję na rynki zagraniczne, takie jak Estonia, Łotwa, Litwa, Czechy, Słowacja i Rumunia, co z pewnością przysłuży się rozwojowi kulturalnemu w Polsce, otwierając nowe horyzonty dla organizatorów wydarzeń.
"Połączenie sił dwóch prężnie działających bileterii to nie tylko poszerzenie oferty, ale także zapewnienie klientom dostępu do poważnych, zaufanych ekspertów z ogromnym doświadczeniem i wiedzą w swoich segmentach", mówi Maciej Wartacz z kicket.com, który staje na czele połączonych spółek. "Wspólnie z braćmi Kubaczewskimi z Biletomat.pl tworzymy zespół, który zarówno zna branżę, jak i potrafi ją kształtować, co przyniesie naszym klientom wiele korzyści”.
Największa inwestycja w historii Piletilevi Group umożliwia skonsolidowanym podmiotom realną szansę osiągnięcia pozycji lidera na rynku polskim. "Teraz stoi przed nami zadanie skutecznego połączenia nabywanych firm z naszą istniejącą firmą GoOut Poland, aby najlepsze funkcjonalności Piletilevi Group i nowych partnerów dotarły do wszystkich naszych klientów tak szybko, jak to możliwe", mówi Sven Nuutmann, CEO Piletilevi.
Powstanie firmy pośredniczącej w sprzedaży biletów o silnej pozycji rynkowej na polskim rynku da organizatorom bezpieczeństwo finansowe, uzupełni konkurencję i zapewni bardziej zróżnicowany wybór wydarzeń kulturalnych dla większej publiczności. "System sprzedaży biletów połączony między krajami znacząco poprawi międzynarodową wymianę kulturalną" - stwierdził Nuutmann, dodając, że warunki oferowane dotychczas organizatorom wydarzeń pozostaną aktualne nawet po połączeniu firm.

Sven Nuutmann, CEO Piletilevi
Jedną z kluczowych zalet fuzji jest bogaty know-how i zbudowana technologia, która będzie kluczowym elementem w dostarczaniu wartości dla klientów. "Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu naszej bazy kontaktów, technologii Dynamic Pricing czy szybkiej realizacji rozliczeń, nasi kontrahenci będą mieli znacznie większe możliwości rozwoju i efektywności w prowadzeniu swoich wydarzeń" - podkreśla Konrad Kubaczewski - CEO Biletomat.pl, który wszedł do Zarządu spółki kicket.com.
“Mieliśmy jasną strategię rozwoju Biletomat.pl poprzez konsolidację rozdrobnionego rynku w Polsce. Mając ugruntowanę pozycję w branży rozpoczęliśmy nasze pierwsze ruchy - zakup Wlotki.pl, co pozwoliło otworzyć się na duże wydarzenia halowe, a następnie akwizycja dwóch kolejnych bileterii Ticketos.pl i Bilety.fm. Rok 2023 poświęciliśmy na uzyskanie jak największej synergii z tych ruchów, a efekty przeszły nasze oczekiwania. To utwierdziło nas w słuszności obranej drogi, więc z radością i satysfakcją dzielimy się kolejnymi nowościami, które są ukoronowaniem naszej 20 letniej pracy na polskim rynku” - mówi współzałożyciel Biletomat.pl Alex Kubaczewski, który po fuzji zostaje udziałowcem połączonego podmiotu.
“Czeka nas ambitne zadanie, połączenia się operacyjnie i brandowo z dużymi podmiotami takimi jak kicket.com i polski oddział GoOut.net, ale z optymizmem patrzymy w przyszłość i jesteśmy przekonani, że doświadczenie zdobyte przy poprzednich fuzjach, zaprocentuje” - dodaje Alex Kubaczewski.
O kicket.com
Spółka technologiczna kicket.com współpracuje z Organizatorami wydarzeń w modelu “SaaS based marketplace”. Z jednej strony umożliwia Organizatorom korzystać z własnego white-labelowego systemu do dystrybucji biletów z wieloma innowacyjnymi funkcjonalnościami, z drugiej strony wspiera Organizatorów w sprzedaży jak największych kontyngentów biletów poprzez szeroki zasięg kanałów własnych: bileterii oraz portali mediowych. Po transakcji z Piletilevi Group, kicket.com staje się jedną z największych firm z sektora obsługi sprzedaży biletów na wydarzenia w Polsce, obsługującą sprzedaż biletów o wartości ponad 200 milionów złotych rocznie. W skład polskiego podmiotu kicket.com wchodzą portale biletowe: kicket.com, Biletomat.pl, Ticketos.pl, Bilety.fm oraz polska część portalu GoOut.net. Dodatkowo w grupie znajdują się portale mediowe muno.pl, rytmy.pl oraz ftb.pl.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 


