Ponad połowa pracowników walczy z krytyką swoich firm
56% pracowników aktywnie broni swoich firm przed krytyką i odgrywa rolę ich rzeczników, zarówno online, jak i offline - wynika z badania KRC Research.
Jeden na pięciu pracowników jest uznawany przez respondentów za aktywnego działacza na rzecz swojego pracodawcy, a kolejne 33% ma potencjał, by się nim stać.
1/3 pracodawców zachęca swoich pracowników do korzystania z mediów społecznościowych i do dzielenia się informacjami na temat organizacji. Ma to wpływ na pozytywny stosunek pracowników do samego pracodawcy. Pracownicy, których pracodawcy są zaangażowani w media społecznościowe, są bardziej chętni, by skupiać się np. na zwiększaniu sprzedaży, niż pracownicy, których pracodawcy w nich się nie udzielają (odpowiednio 72% vs 48%).

50% wiadomości, zdjęć czy filmów wideo zamieszczonych przez pracowników w mediach społecznościowych dotyczy ich pracodawców. 39% pracowników udostępnia w sieci pozytywne komentarze na temat swoich pracodawców, a 33% udostępnia wiadomości, zdjęcia czy filmy wideo dotyczące ich pracodawców bez zachęty z ich strony. Z kolei 16% pracowników udostępniło w internecie krytyczne lub negatywne komentarze na temat swojego pracodawcy, a 14% napisało w mediach społecznościowych na temat swojego pracodawcy coś, czego potem żałowało.

84% osób doświadczyło w ostatnim czasie zmian w miejscu pracy (m.in. zmiany personalne na pozycjach kierowniczych, zwolnienia grupowe, fuzje, przejęcia, spowolnienie finansowe).

Tylko 4 na 10 pracowników potrafiło opisać innym, czym zajmuje się ich pracodawca (42%), albo jakie są jego cele (37%). Ponadto tylko 30% pracowników jest silnie związanych ze swoim pracodawcą.


56% respondentów broniło swojego pracodawcę przed opinią swoich rodzin i przyjaciół w miejscu publicznym (na stronie, blogu lub w gazecie).

Badanie "Employees Rising: Seizing the Opportunity in Employee Activism" zostało przeprowadzone przez KRC Research na zlecenie agencji Weber Shandwick (McCann Worldgroup) metodą ankiety online na próbie 2300 pracowników w wieku 18-65 lat pracujących co najmniej 30 godz. tygodniowo w firmach zatrudniających ponad 500 osób. Badani pochodzili z 15 rynków na całym świecie (USA, Kanada, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Włochy, Brazylia, Australia, Chiny, Hong Kong, Indie, Indonezja, Japonia, Singapur, Korea Płd.).

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Ponad połowa pracowników walczy z krytyką swoich firm