28 lutego premiera serialu "Kajko i Kokosz". Oto pierwszy zwiastun
Premiera pierwszej polskiej oryginalnej animacji w serwisie Netflix pt. "Kajko i Kokosz" odbędzie się 28 lutego tego roku.

Netflix pokazał zwiastun animacji opartej na kultowym komiksie Janusza Christy. W połowie grudnia ub.r. serwis zapowiedział, że pokaże ekranizację przygód Kajko i Kokosza.
Głównymi bohaterami serii są słowiańscy wojowie - Kajko i Kokosz. Przyjaciele na co dzień służą kasztelanowi Mirmiłowi, broniąc zamieszkałej przez nich osady przed wszelkimi niebezpieczeństwami. A tych nie brakuje. Największym zagrożeniem jest oddział rycerzy rozbójników - Zbójcerzy. Herszt Zbójcerzy, Krwawy Hegemon, marzy o zdobyciu Mirmiłowa, a odkąd Kajko i Kokosz przejęli jego jajo, z którego wykluł się smok Miluś, pragnie też osobistej zemsty na parze przyjaciół. Otwarte ataki, podstępy i fortele Hegemona - z tym mierzyć się będą Kajko i Kokosz. Każdy z odcinków serii będzie stanowił odrębną historię, a wszystkie będzie łączyć przyjaźń jako wartość nadrzędna serialu.
Czytaj także: Netflix najczęściej ogląda pokolenie Y, 10 proc. stosuje binge-watching
Premiera serialu "Kajko i Kokosz" odbędzie się 28 lutego tego roku. Na początek zostanie pokazanych pięć odcinków. Kolejne dwie części ukażą się w drugiej połowie 2021 roku i w 2022 roku.
Serial składa się z 26 odcinków, który każdy z nich trwa 13 minut.
Netflix pokaże serial "Kajko i Kokosz"
Pierwsze informacje o pracach nad animacją "Kajko i Kokosz" pojawiły się w połowie 2018 roku. Od początku w prace zaangażowane było warszawskie studio animacji EGo FILM, które podpisało umowę z Fundacją Kreska im. Janusza Christy, która zajmuje się promowaniem sztuki artysty.
Animacja otrzymała dotację z Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w wysokości 390 tys. złotych. Prace nad pilotażowym odcinkiem ruszyły już pod koniec maja 2019 roku.
Netflix: "Kajko i Kokosz" zasługuje na ekranizację
Konsultantami scenariuszowymi są Mike de Seve oraz nowojorskie studio Baboon Animation. Za produkcję odpowiada studio animacji EGoFILM pod nadzorem Eweliny Gordziejuk - showrunnerki, producentki wykonawczej i pomysłodawczyni adaptacji komiksu.
- Serial "Kajko i Kokosz" to kino producenckie, które postanowiłam zrealizować, aby uczcić pamięć Janusza Christy. Ogromna część polskiej literatury, w tym komiksy Mistrza zasługują na ekranizację i to nie tylko ze względu na ogromną, wciąż rosnącą popularność i rzeszę wiernych fanów, ale też ze względu na potencjał filmowy historii i unikatową warstwę plastyczną. Właśnie te wyjątkowe walory komiksu "Kajko i Kokosz" przekonały mnie, że warto podjąć wyzwanie i zmierzyć się z czymś tak ogromnym i ważnym dla naszej kultury - komentuje Ewelina Gordziejuk, showrunnerka, pomysłodawczyni i producentka wykonawcza serialu.
Nad organizacją i przebiegiem produkcji czuwa Małgorzata Badowiec - producentka liniowa. Prawa do adaptacji komiksu zostały nabyte od Fundacji Kreska im. Janusza Christy, której Prezesem jest Paulina Christa wnuczka twórcy Kajka i Kokosza.
Komiks „Kajko i Kokosz” powstał w Polsce na początku lat 70-tych i był wydawany do 1990 roku. W 2003 roku serię wznowiło wydawnictwo Egmont. W 2016 na rynku ukazała się kontynuacja przygód Kajko i Kokosza („Kajko i Kokosz - Nowe Przygody” - przyp.red.) składającą się z krótkich historii opowiadających o perypetiach pobocznych postaci ze świata Kajka i Kokosza.
Czytaj także: Netflix na produkcje w Wielkiej Brytanii wyda w tym roku miliard dolarów
Netflix ma ponad 200 milionów subskrybentów
W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa zwiększyła się o 8,5 mln do 203,66 mln. Firma zanotowała wzrost wpływów z 5,47 do 6,64 mld dolarów, a jej zysk netto zmalał z 587 do 542 mln zł. Serialowymi hitami kwartału były „The Crown” i „Gambit królowej”, a filmowym - „The Midnight Sky”.
Według badania Mediapanel w grudniu 2020 przeglądarkową wersję Netflixa odwiedziło 6,1 mln polskich internautów.
Netflix ma w Polsce prawie 880 tysięcy użytkowników. W połowie roku ich liczba wzrośnie do 997 tysięcy. „Imponujący wynik”W 2020 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 17 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2021 roku może to być kwota 19 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: 28 lutego premiera serialu "Kajko i Kokosz". Oto pierwszy zwiastun