Producent „Familiady” tnie stratę. Zmalały koszty News24
W zeszłym kwartale spółka Astro, produkująca „Familiadę” oraz nadająca stacje E-Sport TV i News24, przy spadku przychodów o 16,6 proc. zmniejszyła stratę netto z 893,9 do 114,5 tys. zł.
Na poziomie operacyjnym kwartalny wynik Astro poszedł w górę z 1,44 mln zł straty do 82 tys. zł zysku. Spółka w sprawozdaniu wyjaśnia, że poprawa jej rentowności wynika „przede wszystkim z istotnego zmniejszenia kosztów dotyczących działalności bieżącej kanału News24”.
Koszty wytworzenia sprzedanych produktów zmalały rok do roku z 1,73 mln do 600,1 tys. zł, a wydatki dotyczące ogólnego zarządu - z 961,5 do 348,4 tys. zł. W czwartym kwartale 2022 roku rentowność poprawiło 687,9 tys. zł przychodów finansowych (z czego 600 tys. z aktualizacji posiadanych aktywów). W zeszłym kwartale były one zerowe.
W grudniu Astro podpisało z Telewizją Polską umowę na realizację dalszych 90 odcinków teleturnieju „Familiada”. Na początek br. spółka zaplanowała start kanału WakacjeTv.
W całym ub.r. przychody firmy wyniosły 3,32 mln zł, minimalnie mniej niż przed rokiem. Przy sporym spadku wydatków rentowność, choć pozostała ujemna, znacząco się poprawiła: strata operacyjna zmalała z 5,89 do 2,14 mln zł, a strata netto - z 5,68 do 2,61 mln zł.

W czwartek rano za akcję Astro płacono 0,163 zł. Przez ostatnie 12 miesięcy kurs spółki zmalał o 38 proc., a w ciągu dwóch lat - o 79 proc.
Głównym akcjonariuszem firmy jest Ryszard Krajewski: bezpośrednio ma 42,76 proc. jej walorów, a poprzez spółkę RK Productions - dalsze 28,72 proc.

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Producent „Familiady” tnie stratę. Zmalały koszty News24