Program Moniki Richardson nie ma dużej widowni
Nowy magazyn kulturalny TVP 2 „Wstęp wolny” ma mniej widzów niż pozycje, które w tym samym paśmie Dwójka pokazywała rok temu. Stacja w czasie emisji programu przegrywa też z konkurencją.
Średnia oglądalność trzech pierwszych wydań magazynu, emitowanego w niedziele o 17.05, wyniosła 1,07 mln widzów, co dało TVP 2 7,36 proc. udziału w grupie 4+ i tylko 6,11 proc. w komercyjnej 16-49 – wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl. Widownia magazynu, który prowadzą Monika Richardson oraz Piotr Szygalski, spada z odcinka na odcinek – pierwsze wydanie miało 1,26 mln oglądających, a trzecie – tylko 880 tys.
Rok temu w tym samym paśmie Dwójka notowała lepsze wyniki, bo oglądało ją 1,89 mln osób, a udział stacji wynosił wtedy odpowiednio 12,69 proc. i 12,42 proc.
W czasie nadawania „Wstępu wolnego” TVP 2 zajmuje dopiero czwarte miejsce w rynku za TVP 1, który ma aż 38,83 proc. udziału, bo pokazuje „Teleexpress” i „Ojca Mateusza”, Polsatem (13,27 proc.; „Świat według Kiepskich”, „Światowe Rekordy Guinnessa”) i TVN-em (10,59 proc.; filmy fabularne ).
Dane pokazują, że program oglądają głównie kobiety, osoby po pięćdziesiątce, mieszkańcy wsi i małych miast oraz widzowie z wykształceniem podstawowym i średnim.
Oglądalność „Wstępu wolnego” odcinek po odcinku
| Wstęp wolny | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
| Data | AMR | SHR % | SHR % |
| 17-01-2010 | 1 260 392 | 8,58% | 7,53% |
| 24-01-2010 | 1 042 634 | 7,27% | 6,10% |
| 31-01-2010 | 882 585 | 6,06% | 4,57% |
| średnia | 1 069 472 | 7,36% | 6,11% |
Widownia konkurencji w czasie emisji magazynu
| Wszyscy 4+ | ||
| Stacja | AMR | SHR % |
| TVP 1 | 5 644 197 | 38,83% |
| Polsat | 1 929 359 | 13,27% |
| TVN | 1 538 955 | 10,59% |
| TVP 2 – Wstęp wolny | 1 069 472 | 7,36% |
Profil widowni programu
| Wstęp wolny | ADH % | AFF | |
| Płeć | Mężczyźni | 35,29% | 73 |
| Kobiety | 64,71% | 125 | |
| Wiek | 4-9 | 1,45% | 24 |
| 10-15 | 4,11% | 59 | |
| 16 - 19 | 2,61% | 45 | |
| 20 - 24 | 3,51% | 43 | |
| 25 - 29 | 4,45% | 50 | |
| 30 - 34 | 5,58% | 68 | |
| 35 - 39 | 6,11% | 86 | |
| 40 - 44 | 5,15% | 80 | |
| 45 - 49 | 6,70% | 94 | |
| 50 - 54 | 11,12% | 135 | |
| 55 - 59 | 11,28% | 149 | |
| 60+ | 37,93% | 194 | |
| Wlk. miasta | Wieś | 41,45% | 106 |
| < 50 tys. | 27,07% | 112 | |
| 50-100 tys. | 5,94% | 69 | |
| 100-200 tys. | 5,96% | 75 | |
| > 200 tys. | 19,58% | 96 | |
| Zawód | Top management | 7,35% | 95 |
| Pracownicy średniego szczebla | 11,28% | 78 | |
| Pracownicy fizyczni i rolnicy | 18,61% | 92 | |
| Emeryci | 46,17% | 185 | |
| Inni | 16,59% | 51 | |
| Wykształcenie | Podstawowe | 52,69% | 115 |
| Średnie | 32,43% | 109 | |
| Wyższe | 9,32% | 82 | |
| Inne | 5,56% | 43 | |

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Program Moniki Richardson nie ma dużej widowni
Przestańcie kręcić czasami wydawania Panoramy! To ją zupełnie niszczy, a jest nadal bardzo dobrym programem.