Przychody z usług OTT wzrosną o 56 proc.
Przychody usług OTT w regionie Azji i Pacyfiku przekroczą 52 mld dolarów w 2028 roku. Z prognozy brytyjskiej firmy Digital TV Research wynika, że będzie to wzrost o 56 proc. w porównaniu z 2022 rokiem. Wówczas przychody wyniosły 33 mld. dol.
Tylko Chiny i Japonia zwiększą przychody o dodatkowe 4 mld dol., Korea Południowa o 3 mld dol., a Indie o 2 mld dol. Z prognozy wynika, że same Chiny będą odpowiadać za 38 proc. przychodów regionu w ciągu 5 najbliższych lat. W 2022 roku było to 48 proc., ale inne azjatyckie rynki będą rozwijać się szybciej. Przychody z wypożyczania treści wideo na żądanie wzrosną z 2,1 mld dol. do 2,9 mld dol., natomiast przychody z pobierania na własność wzrosną z prawie 2 mld do 2,6 mld dol.

- Przychody SVoD w regionie Azji i Pacyfiku przewyższyły przychody AVoD w 2019 r., głównie ze względu na spowolnienie na rynku reklamy w Chinach. AVoD odzyska siły, ale przychody będą niższe niż z usług SVoD. Przychody SVoD i AVoD wzrosną odpowiednio o 7 mld USD i 11 mld USD w latach 2022-2028 - powiedział Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research.
Operatorzy płatnej telewizji w naszej części Europy stracą ponad 2 mln abonentów
W ciągu pięciu najbliższych lat dostawcy płatnej telewizji w krajach Europy Środkowo-Wschodniej stracą 2,093 mln abonentów. Z prognozy Digital TV Research wynika, że ich liczba spadnie z 75,458 mln w 2023 roku do 73,365 mln w 2028 roku. W badaniu uwzględniono największych polskich operatorów.
W prognozie uwzględniono Polskę, Albanię, Białoruś, Bośnię i Hercegowinę, Bułgarię, Chorwację, Cypr, Czechy, Estonię, Grecję, Węgry, Łotwę, Litwę, Macedonię, Mołdawię, Czarnogórę, Rumunię, Rosję, Serbię, Słowację, Słowenię i Ukrainę. W naszym kraju wzięto pod uwagę operatorów: UPC, Vectra, Orange, Polsat Box, Canal+ i Netia. Łącznie badanie objęło 22 państwa i 83 dostawców płatnej telewizji.
- Nawet bez wojny na Ukrainie w Europie Wschodniej trwają ciężkie czasy, a słabe perspektywy zatrudnienia zmuszają wielu ludzi do poszukiwania pracy za granicą. Ta migracja, w połączeniu z niskim wskaźnikiem urodzeń, oznacza, że liczba abonentów płatnej telewizji spadnie w 18 z 22 krajów objętych ubezpieczeniem w latach 2022-2028 - powiedział Murray.
Streaming i nielegalne usługi największą popularnością cieszą się za oceanem. Z raportu Leichtman Research Group wynika, że najwięksi operatorzy płatnej telewizji w Stanach Zjednoczonych stracili w 2022 roku 5,88 mln abonentów. Dla porównania w 2021 roku baza klientów platform cyfrowych i sieci kablowych w USA skurczyła się o 4,70 mln osób.
W związku z rozwojem serwisów streamingowych typu Netflix, Disney+, HBO Max, Amazon Prime Video i innych lokalnych albo regionalnych graczy, w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej spada liczba klientów korzystających z tradycyjnych dostawców płatnej telewizji. Nie bez znaczenia jest też piractwo IPTV, które cieszy się coraz większą popularnością.
Z raportu Audiovisual Anti-Piracy Alliance (AAPA), przeprowadzonego przez Uniwersytet w Bournemouth wynika, że odsetek mieszkańców Polski używających nielegalnych serwisów i list kanałów to zaledwie 1,5 proc. Piractwo jest popularniejsze w bogatszych krajach, gdzie oferta streamingowa jest bardziej rozdrobniona i ceny poszczególnych pakietów wyższe.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Przychody z usług OTT wzrosną o 56 proc.