Mniej disco polo w radiu SuperNova. "Muzyka różni się z miesiąca na miesiąc"
Od listopada radio SuperNova grające wyłącznie polską muzykę stopniowo zmniejsza liczbę piosenek disco polo na antenie. Nikt z rozgłośni wprost nie chce tego potwierdzić, ale zmiana może być podyktowana coraz gorszymi wynikami słuchalności.

Jeszcze pod koniec października na antenie radia SuperNova można było usłyszeć średnio trzy-cztery piosenki disco polo w ciągu godziny. Od listopada jest ich mniej w playliście. Obecnie pojawiają się średnio dwa utwory tego gatunku na godzinę.
- Chyba rzeczywiście jest mniej disco polo. Jako wierny słuchacz radia SuperNova mam podobne odczucia co pan - przyznaje w rozmowie z nami Zbigniew Benbenek, szef Grupy ZPR Media, do której należy rozgłośnia. - To bardzo fajne, spójne, melodyjne radio, w którym pojawia się sporo rytmicznych piosenek, niegranych w innych stacjach. Podoba mi się ten format.
Zbigniew Benbenek zachwala swoją stację, choć miesiąc temu w rozmowie z nami przyznał, że popełniono błąd, modyfikując wcześniej playlistę i nazwę rozgłośni. - Nie wiem, czy zbyt nerwowo nie odeszliśmy od tego, co zmieniliśmy. Skoro zrezygnowaliśmy z grania disco polo, to należało to utrzymać, a nie przywracać ten gatunek. Niepotrzebnie jednocześnie zmieniliśmy nazwę i muzykę. To powinien być bardziej lifting niż gwałtowna zmiana - oceniał na naszych łamach szef Grupy ZPR Media.
Zmiana nazwy i koncepcji programowej radia SuperNova
Radio SuperNova zadebiutowało w eterze 5 maja 2021 r. i zastąpiło na tych samych częstotliwościach nadające od 1992 r. Radio Wawa. Właściciel informował wtedy, że chciał zmienić nazwę stacji, która początkowo nadawała tylko w Warszawie, by nie kojarzyła się jedynie ze stolicą, skoro program nadaje też w innych miastach Polski. SuperNova oprócz Warszawy jest słyszalna w analogowym eterze także w Ostrołęce, Krakowie, Rzeszowie, Gdańsku, Wrocławiu, Jeleniej Górze, Opolu, Trzebnicy, Nowym Sączu, Rzeszowie, Łodzi, Szczecinie, Koninie oraz w Kielcach.
Gdy uruchamiano radio SuperNova, zapowiadano, że w stacji pojawią się "najlepsze polskie przeboje, nowe brzmienia, wartościowy kontent i tematy, które emocjonują słuchaczy". Ramówkę miały wypełnić rodzime hity z lat 80., 90. i tych, które powstały po roku 2000. SuperNova zapowiadała, że postawi także na promocję nowych brzmień i art popu.
Po dziewięciu miesiącach stacja zmieniła koncepcję. - Przeprowadziliśmy szczegółowe badania preferencji naszych słuchaczy i w konsekwencji wprowadzamy kolejny etap zmian programowych, m.in. w zakresie brzmienia stacji - mówił na początku lutego Paweł Szaniawski, prezes w spółkach, do których należą koncesje Radia SuperNova. - Poszerzamy naszą bazę muzyczną. Stawiamy na muzykę wyrazistą, różnorodną, ale zarazem spójną i energetyczną. Będzie to miks pozytywnej i dynamicznie brzmiącej muzyki, zarówno starsze hity z lat 90. aż po utwory współczesne, melodyjny rock, pop i dance. W rezultacie stacja zaczęła grać również disco polo (które było obecne w Wawie), pasma zostały wydłużone, zniknęła publicystyka nadawana w południe, a audycje w większości straciły nazwy.
Piosenki dobierane na podstawie badań
Stacja od dłuższego czasu traci odbiorców. Jeśli chodzi o słuchalność SuperNovy w całej Polsce w grupie wiekowej 15-75, to w badaniu Radio Track pracowni Kantar Public (lipiec - wrzesień 2022 r.) rozgłośnia osiągnęła 0,6 proc. udziału w rynku. Rok temu w tym samym okresie stacja notowała 1 proc., a dwa i trzy lata temu - po 1,9 proc.
Zapytaliśmy Annę Paluszek, dyrektor programową radia SuperNova, dlaczego od listopada na tej antenie jest mniej muzyki disco polo i czy ma to związek z gorszymi wynikami słuchalności. - Piosenki pojawiające się na naszej antenie są dobierane pod kątem preferencji słuchaczy na podstawie systematycznie przeprowadzanych badań. Tak postępuje większość stacji radiowych. Muzyka różni się z miesiąca na miesiąc - odpowiedziała wymijająco Anna Paluszek.
Nie dowiedzieliśmy się od niej, czy stacja planuje całkowicie wycofać disco polo ze swojej playlisty.

 Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter






 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”  Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
 Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?  Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
 Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?  Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
 Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu  Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
 Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Mniej disco polo w radiu SuperNova. "Muzyka różni się z miesiąca na miesiąc"
Dobrze by było z takiej muzyki całkiem zrezygnować.