Radio Wnet nie zarobiło na wyższej słuchalności. Duża strata
W 2024 roku Radio Wnet mimo wzrostu słuchalności zanotowało spadek wyników finansowych: wpływy sprzedażowe stacji zmalały o ponad 30 proc., zaś strata netto pogłębiła się o ponad 340 tys. zł.

Radio Wnet, tak jak spora część mediów o profilu prawicowym, po zmianach w mediach publicznych od końcówki 2023 roku zanotowało duże wzrosty popularności. Według badania Radio Track od października do grudnia ub.r. udział rozgłośni w rynku słuchalności wyniósł 0,7 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 0,3 proc.
Kilka lat temu Radio Wnet mocno zwiększyło swój zasięg. Dzięki koncesjom od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji stacja zaczęła emisję analogową w Warszawie i Krakowie (jesienią 2018 roku), Wrocławiu i Białymstoku (w połowie 2020 roku), Szczecinie, Łodzi i Bydgoszczy (w połowie 2021 roku) oraz Lublinie (latem 2022 roku).
Mniej z reklam w Radiu Wnet
Mimo wzrostu słuchalności w 2024 roku przychody sprzedażowe Radia Wnet (przede wszystkim z reklam) poszły w dół z 5 do 3,44 mln zł, czyli o 31,2 proc. Od pewnego czasu drugim znaczącym źródłem finansów dla rozgłośni jest zbiórka prowadzona na Patronite. Stacja pozyskała tam jak dotąd 3,43 mln zł, a obecnie 5,5 tys. użytkowników miesięcznie wpłaca jej w sumie 207 tys. zł.
W ub.r. zbiórka była jeszcze dużo mniej rozkręcona. W efekcie pozostałe przychody operacyjne rozgłośni wyniosły 838,5 tys. zł, wobec 303,2 tys. rok wcześniej.
Swoje koszty operacyjne ograniczyła w ub.r. o 15,6 proc. do 4,45 mln zł. Wydatki na wynagrodzenia poszły w dół z 2,44 do 1,81 mln zł, na wynagrodzenia – z 1,62 do 1,41 mln, zaś koszty sklasyfikowane jako pozostałe – z 1,2 do 1,15 mln. Za to pozostałe koszty operacyjne podskoczyły z 20,5 do 164,6 tys. zł.
Rozgłośnia w sprawozdaniu podkreśliła, że w ub.r. zdecydowała się na „odważne decyzje programowe – takie jak wprowadzanie nowych audycji i redefinicja ramówki – szły w parze ze wzrostem słuchalności i zaangażowania odbiorców”. Wyliczyła, że „poszerzyła swój zasięg oddziaływania, choć nie poprzez nowe częstotliwości FM, to dzięki dynamicznej obecności w Internecie (media społecznościowe, streaming, YouTube) oraz poprzez budowanie społeczności słuchaczy-patronów, którzy realnie wspierają finansowo jej misję”.
– Radio Wnet w 2024 roku udowodniło, że model medium obywatelskiego -bliskiego ludziom, otwartego na różne głosy i utrzymywanego przez społeczność – może odnieść sukces nawet w konkurencji z większymi nadawcami – podkreślono w raporcie.
Radio Wnet z ujemnymi kapitałami
Rentowność operacyjna Radia Wnet pogorszyła się rok do roku z 3 tys. zł zysku do 343,4 tys. straty, a strata brutto i netto pogłębiła z 9,6 do 354,4 tys.
W konsekwencji kapitały własne spółki na koniec ub.r. były ujemne, wynosząc -294,5 tys. zł, podczas gdy rok wcześniej miały wartość 60 tys. zł. Rozgłośnia zdecydowała się na głębsze oszczędności: na początku 2025 roku Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zaakceptowała, żeby w ramówce stacji było mniej newsów i publicystyki, a więcej rozrywki. Radio Wnet uzasadniało to m.in. swoją trudną sytuacją finansową.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023
Dołącz do dyskusji: Radio Wnet nie zarobiło na wyższej słuchalności. Duża strata