Radio Wnet nie zarobiło na wyższej słuchalności. Duża strata
W 2024 roku Radio Wnet mimo wzrostu słuchalności zanotowało spadek wyników finansowych: wpływy sprzedażowe stacji zmalały o ponad 30 proc., zaś strata netto pogłębiła się o ponad 340 tys. zł.
Radio Wnet, tak jak spora część mediów o profilu prawicowym, po zmianach w mediach publicznych od końcówki 2023 roku zanotowało duże wzrosty popularności. Według badania Radio Track od października do grudnia ub.r. udział rozgłośni w rynku słuchalności wyniósł 0,7 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 0,3 proc.
Kilka lat temu Radio Wnet mocno zwiększyło swój zasięg. Dzięki koncesjom od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji stacja zaczęła emisję analogową w Warszawie i Krakowie (jesienią 2018 roku), Wrocławiu i Białymstoku (w połowie 2020 roku), Szczecinie, Łodzi i Bydgoszczy (w połowie 2021 roku) oraz Lublinie (latem 2022 roku).
Mniej z reklam w Radiu Wnet
Mimo wzrostu słuchalności w 2024 roku przychody sprzedażowe Radia Wnet (przede wszystkim z reklam) poszły w dół z 5 do 3,44 mln zł, czyli o 31,2 proc. Od pewnego czasu drugim znaczącym źródłem finansów dla rozgłośni jest zbiórka prowadzona na Patronite. Stacja pozyskała tam jak dotąd 3,43 mln zł, a obecnie 5,5 tys. użytkowników miesięcznie wpłaca jej w sumie 207 tys. zł.
W ub.r. zbiórka była jeszcze dużo mniej rozkręcona. W efekcie pozostałe przychody operacyjne rozgłośni wyniosły 838,5 tys. zł, wobec 303,2 tys. rok wcześniej.
Swoje koszty operacyjne ograniczyła w ub.r. o 15,6 proc. do 4,45 mln zł. Wydatki na wynagrodzenia poszły w dół z 2,44 do 1,81 mln zł, na wynagrodzenia – z 1,62 do 1,41 mln, zaś koszty sklasyfikowane jako pozostałe – z 1,2 do 1,15 mln. Za to pozostałe koszty operacyjne podskoczyły z 20,5 do 164,6 tys. zł.
Rozgłośnia w sprawozdaniu podkreśliła, że w ub.r. zdecydowała się na „odważne decyzje programowe – takie jak wprowadzanie nowych audycji i redefinicja ramówki – szły w parze ze wzrostem słuchalności i zaangażowania odbiorców”. Wyliczyła, że „poszerzyła swój zasięg oddziaływania, choć nie poprzez nowe częstotliwości FM, to dzięki dynamicznej obecności w Internecie (media społecznościowe, streaming, YouTube) oraz poprzez budowanie społeczności słuchaczy-patronów, którzy realnie wspierają finansowo jej misję”.
– Radio Wnet w 2024 roku udowodniło, że model medium obywatelskiego -bliskiego ludziom, otwartego na różne głosy i utrzymywanego przez społeczność – może odnieść sukces nawet w konkurencji z większymi nadawcami – podkreślono w raporcie.
Radio Wnet z ujemnymi kapitałami
Rentowność operacyjna Radia Wnet pogorszyła się rok do roku z 3 tys. zł zysku do 343,4 tys. straty, a strata brutto i netto pogłębiła z 9,6 do 354,4 tys.
W konsekwencji kapitały własne spółki na koniec ub.r. były ujemne, wynosząc -294,5 tys. zł, podczas gdy rok wcześniej miały wartość 60 tys. zł. Rozgłośnia zdecydowała się na głębsze oszczędności: na początku 2025 roku Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zaakceptowała, żeby w ramówce stacji było mniej newsów i publicystyki, a więcej rozrywki. Radio Wnet uzasadniało to m.in. swoją trudną sytuacją finansową.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Radio Wnet nie zarobiło na wyższej słuchalności. Duża strata