Radio Zet, Trójka i Jedynka ze spadkami wpływów reklamowych, RMF FM 19 proc. w górę (Top10)
W pierwszej połowie br. cztery stacje radiowe z czołówki tych o największych przychodach z reklam miały wpływy mniejsze niż przed rokiem: Radio Zet, Trójka, Jedynka i Tok FM. RMF Classic i Eska Wrocław odnotowały najwyższy ich wzrost w skali roku.
W okresie od stycznia do czerwca br. stacje radiowe zarobiły na reklamach 3,79 mld zł. Było to 5,11 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe, Kantar, bez rabatów).
Pozycję lidera zachowało RMF FM z przychodami w kwocie 1,23 mld zł (wzrost w skali roku o 19,02 proc). Nie zmieniła się dalsza kolejność w czołówce rankingu reklamowego rozgłośni radiowych, tyle że trzy kolejne – po RMF FM-stacje miały przychody niższe niż przed rokiem.
Radio Zet zmniejszyło je o ponad 4 proc., do 609,76 mln zł, Program III Polskiego Radia – o 3,29 proc. (do 224,91 mln zł), a radiowa Jedynka – o 16,73 proc. (do 105,9 mln zł).
Mniej niż rok temu zarobiło też radio Tok FM – wpływy reklamowe tej stacji wyniosły 83,56 mln zł, czyli 6,09 proc. mniej rok do roku.
Pozostałe rozgłośnie zwiększyły przychody od kilku do kilkudziesięciu procent. Vox FM zarobiło 86 mln zł (+5,17 proc.), RMF Classic – 60,53 mln zł (+26,54 proc.), Eska Warszawa – 57,42 mln zł (+11,25 proc.), Eska Poznań – 49,18 mln zł (+15,82 pro.), Eska Wrocław – 46,99 mln zł (+20,46 proc.).


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Radio Zet, Trójka i Jedynka ze spadkami wpływów reklamowych, RMF FM 19 proc. w górę (Top10)