Znów drożeją reklamy w TV Republika. O ponad 70 proc.
Za spoty emitowane w TV Republika znów trzeba będzie zapłacić więcej. W marcowym cenniku stacji spoty w niektórych pasmach zdrożały względem lutego o ponad 70 proc.
Biuro reklamy Polsat Media, które jest brokerem czasu reklamowego w Telewizji Republika podało właśnie ceny reklam na marzec w tej stacji. Spoty w niektórych pasmach podrożały o ponad 70 proc.
Obecnie najdroższa reklama kosztuje 14,1 tys. zł (cena netto, bez rabatów, dla spotu 30-sek.) i jest emitowana w bloku reklamowym przy serwisie informacyjnym “Dzisiaj” w poniedziałki. Od marca cena w tym paśmie tego dnia drożeje o 42,6 proc. i wynosi 20,1 tys. zł.
Stawka dla emisji w tym samym paśmie we wtorek w marcu wynosi 18,3 tys. zł (+35,6 proc. względem lutego), w środę - 18,6 tys. zł (+67,6 proc.), w czwartek - 18 tys. zł (+42,9 proc.), w piątek 15,6 tys. zł (+15,6 proc.), w sobotę - 14,7 tys. zł (+75 proc.).
Na niezmienionym poziomie pozostała cena spotów emitowanych przy niedzielnym wydaniu “Dzisiaj” - 11,1 tys. zł. W paśmie od godz. 17 do ok. godz. 21 ceny są na zbliżonym poziomie do tych obowiązujących w blokach bezpośrednio przy serwisie “Dzisiaj”.
Cenowa rekompensata?
To już kolejna podwyżka cen reklam w TV Republice. Jeszcze na początku stycznia tego roku każdy spot, niezależnie od pory emisji, kosztował maks. 550 zł. Gdy oglądalność stacji skoczyła, Polsat Media podniosło ceny ponad 20-krotnie jeszcze w styczniu, a potem znowu w lutym.
Niewykluczone, że podwyżkami cen spotów TV Republika chce zrekompensować utratę reklamodawców, których na początku lutego było 6 razy mniej niż na przełomie listopada i grudnia. Obecnie jest to ok. 100 reklam w ciągu doby (łącznie z reklamami telezakupów), podczas gdy trzy miesiące temu było ich nawet 600.
Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reklama-tv-republika-podwyzka-bojkot
W znacznym stopniu przyczyniły się do tego decyzje wielu reklamodawców, którzy po ksenofobicznych wypowiedziach Jana Pietrzaka czy Marka Króla o imigrantach zaczęli wstrzymywać swoje kampanie na tym kanale. Wśród nich są m.in. IKEA i mBank, Tarczyński, Provident, Grupa OLX (serwis Otodom.pl), Adamed Pharma, Pyszne.pl, Żabka Polska, Carrefour, Kaufland, Wedel i inni.
W aktualnej ofercie Polsat Media TV Republika jest włączona do dwóch najpopularniejszych pakietów zakupowych kanałów tematycznych. Pierwszy z nich to Pakiet Ogólny, który liczy 85 kanałów tematycznych (czyli wszystkich w ofercie Polsat Media). Są w nim m.in. wszystkie własne kanały tematyczne Polsatu, stacje BBC, AXN, CBS, Canal+Sport, Puls, Stopklatka, 4Fun itp. Drugi pakiet to Pakiet Męski obejmujący 41 kanałów tematycznych. Są w nim m.in. takie stacje, jak Polsat News, Polsat Film, Polsat Sport, Czwórka, Eska TV, Puls, SPI Kino Polska, Canal+ Sport.
TV Republika ze skokiem oglądalności
Według danych Nielsen Audience Measurement w styczniu br. średnia widownia minutowa TV Republika wynosiła 215 233 osoby, co dało 4,01 proc. udziału w rynku oglądalności. Rok wcześniej stacja miała 0,12 proc. udziału.
W 2022 roku Telewizja Republika zanotowała wzrost przychodów o 10,9 proc. do 19,53 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 228,1 do 33,8 tys. zł. Dodatnią rentowność osiągnęła dopiero drugi raz w swojej 10-letniej historii. W ciągu 11 lat działalności nadawca wiele razy sprzedawał swoje nowe akcje. Pod koniec 2022 roku przeprowadził 41. emisję walorów, objęły je wtedy spółki zarządzające tytułami prasowymi i internetowymi Tomasza Sakiewicza.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Znów drożeją reklamy w TV Republika. O ponad 70 proc.