RMF FM dalej w górę, Jedynka z najniższym wynikiem w historii, TOK FM wyprzedziło Radio Maryja
Na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM, które zanotowało największy wzrost w zestawieniu. Z kolei najbardziej straciła Jedynka, która miała najniższy udział w historii - wynika z najnowszej fali danych radiowych.
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od marca do maja 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,7 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,9 proc., po wzroście o 0,3 pkt. proc. Tym samym przewaga RMF FM nad radiem ZET zwiększyła się z 10,7 pkt. proc. do 11,1 pkt. proc.
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8,4 proc., po spadku o 1,4 pkt. proc. - największym w zestawieniu. Jednocześnie jest to również najniższy wynik tej stacji w historii prowadzenia badań słuchalności radia. Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 8 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,1 pkt. proc.
Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4 proc. (w dół o 0,3 pkt. proc.).
Szóste miejsce zajęła rozgłośnia TOK FM, która po raz drugi w historii pod względem udziału wyprzedziła Radio Maryja. Jej średni wynik w fali marzec-maj br. wyniósł 1,9 proc., po wzroście o 0,6 pkt. proc. - drugim największym w zestawieniu. Na siódmą pozycję spadło Radio Maryja, po spadku udziału o 0,2 pkt. proc. do 1,5 proc.
|
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
marzec 2011 : maj 2011 |
marzec 2012 : maj 2012 |
marzec 2013 : maj 2013 |
marzec 2014 : maj 2014 |
marzec 2015 : maj 2015 |
marzec 2016 : maj 2016 |
|
Radio RMF FM |
25,3% |
23,7% |
26,9% |
25,5% |
24,3% |
25,0% |
|
Radio ZET |
16,1% |
15,6% |
15,9% |
15,0% |
13,6% |
13,9% |
|
Jedynka |
11,9% |
12,0% |
10,0% |
9,7% |
9,8% |
8,4% |
|
Trójka |
8,3% |
8,9% |
7,2% |
7,6% |
8,1% |
8,0% |
|
VOX FM |
1,6% |
1,7% |
1,6% |
2,8% |
4,3% |
4,0% |
|
Radio TOK FM |
1,1% |
1,3% |
1,0% |
1,3% |
1,3% |
1,9% |
|
Radio Maryja |
2,1% |
2,5% |
2,4% |
1,9% |
1,7% |
1,5% |
|
Antyradio |
0,5% |
0,6% |
0,4% |
0,7% |
1,1% |
1,3% |
|
RMF Classic |
- |
- |
- |
- |
1,1% |
1,3% |
|
Dwójka |
0,5% |
0,7% |
0,4% |
0,5% |
0,5% |
0,6% |
|
Czwórka |
0,4% |
0,5% |
0,6% |
0,5% |
0,5% |
0,3% |
|
Radio Muzo.fm |
0,2% |
0,1% |
0,1% |
0,1% |
0,2% |
0,3% |
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku:
|
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
marzec 2015 : maj 2015 |
czerwiec 2015 : sierpień 2015 |
wrzesień 2015 : listopad 2015 |
grudzień 2015 : luty 2016 |
marzec 2016 : maj 2016 |
|
Radio RMF FM |
24,3% |
24,7% |
25,0% |
23,8% |
25,0% |
|
Radio ZET |
13,6% |
13,7% |
14,1% |
13,6% |
13,9% |
|
Jedynka |
9,8% |
9,7% |
9,2% |
9,4% |
8,4% |
|
Trójka |
8,1% |
7,7% |
8,0% |
8,4% |
8,0% |
|
VOX FM |
4,3% |
3,4% |
4,0% |
4,2% |
4,0% |
|
Radio TOK FM |
1,3% |
1,5% |
1,3% |
1,9% |
1,9% |
|
Radio Maryja |
1,7% |
1,8% |
1,8% |
2,1% |
1,5% |
|
Antyradio |
1,1% |
1,0% |
1,1% |
1,5% |
1,3% |
|
RMF Classic |
1,1% |
1,2% |
1,1% |
1,4% |
1,3% |
|
Dwójka |
0,5% |
0,5% |
0,6% |
0,6% |
0,6% |
|
Czwórka |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,3% |
|
Radio Muzo.fm |
0,2% |
0,2% |
0,2% |
0,2% |
0,3% |
|
N= |
21 042 |
20 967 |
21 020 |
20 996 |
20 993 |
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: RMF FM dalej w górę, Jedynka z najniższym wynikiem w historii, TOK FM wyprzedziło Radio Maryja
Zniszczą media prywatne, czy tylko je zrepolonizują?