Rusza nabór do Rady do Spraw Cyfryzacji
Ministerstwo Cyfryzacji rozpoczyna nabór kandydatów do Rady do Spraw Cyfryzacji – eksperckiego zespołu doradczego działającego przy resorcie. Rada opiniuje kluczowe dokumenty i projekty aktów prawnych z zakresu informatyzacji, łączności i społeczeństwa informacyjnego. Kandydatki i kandydatów mogą zgłaszać m.in. ministrowie, uczelnie, izby gospodarcze i stowarzyszenia branżowe. Poszukiwane są osoby z wyższym wykształceniem, zaangażowane w rozwój cyfrowy i gotowe do pracy stacjonarnej. Termin zgłoszeń mija 4 lipca 2025 r.
Rada do Spraw Cyfryzacji jest organem doradczo-opiniującym, powoływanym przez ministra właściwego do spraw informatyzacji. Skład Rady liczy od 15 do 20 osób, a kadencja trwa dwa lata.
Do głównych zadań Rady należy opiniowanie dokumentów oraz projektów aktów prawnych z obszaru informatyzacji, łączności i rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Spotkania odbywają się zasadniczo w trybie stacjonarnym w siedzibie Ministerstwa Cyfryzacji.
Rada ds. cyfryzacji - czym się zajmuje?
Ministerstwo zaprasza do współpracy osoby gotowe zaangażować się w działalność Rady, w tym uczestniczyć regularnie w jej posiedzeniach.
Do zgłoszenia potrzebna jest rekomendacja jednego z poniższych:
- ministra;
- Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych;
- Prezesa Polskiego Komitetu Normalizacyjnego;
- współprzewodniczącego ze strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;
- podmiotów, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1, 2 i 4–8 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1668), które prowadzą badania naukowe lub prace rozwojowe w zakresie informatyki lub łączności;
- izby gospodarczej reprezentującej przedsiębiorców wykonujących działalność gospodarczą w zakresie gospodarki elektronicznej, komunikacji, mediów, wytwarzania sprzętu informatycznego, oprogramowania lub świadczenia usług informatycznych;
- stowarzyszenia wpisanego do Krajowego Rejestru Sądowego, którego celem statutowym jest reprezentowanie środowiska informatycznego lub wspieranie zastosowań informatyki, gospodarki elektronicznej, komunikacji lub mediów
Zgłoszenie kandydatury powinno zawierać obok rekomendacji z uzasadnieniem i wskazaniem obszarów działalności, zgody na kandydowanie, oświadczenie o wyższym wykształceniu oraz dane kontaktowe.
Termin składania zgłoszeń mija 4 lipca 2025 r. (decyduje data wpływu do urzędu). Dokumenty można złożyć w formie papierowej na adres Ministerstwa Cyfryzacji. Informacja o powołanych członkach zostanie opublikowana na stronie internetowej Ministerstwa Cyfryzacji oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
Obecnie szefową Rady do Spraw Cyfryzacji jest Agnieszka Jankowska, powołana na miejsce Józefa Orła przez ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Rusza nabór do Rady do Spraw Cyfryzacji