Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2016, nowością kategorie Brand Experience i Branded Content
Można już zgłaszać projekty do tegorocznej edycji Effie Awards. W konkursie pojawiły się kategorie Brand Experience i Branded Content, wprowadzono też zmiany w kilku innych kategoriach.

Do Effie Awards można zgłaszać projekty marketingowe zrealizowane w Polsce od początku ub.r. do końca marca br. Prace można przesyłać na stronie Platforma.sar.org.pl. Zgłoszenia potrwają do końca maja.
Konkurs składa się z 25 kategorii. W tym roku kategoria Napoje została podzielona na Napoje Alkoholowe i Napoje Bezalkoholowe, kategoria Launch rozszerzona do Launch / Relaunch, natomiast z kategorii Artykuły Nieżywnościowe wydzielono kategorię Uroda i pielęgnacja. Ponadto wprowadzono dwie nowe kategorie specjalne: Brand Experience i Branded Content. W pierwszej nagradzane będą kampanie, które pozwoliły na unikalny, rzeczywisty lub wirtualny kontakt z marką lub produktem wśród nieprzypadkowej grupy docelowej
W kategorii specjalnej Brand Experience nagradzane będą kampanie, których podstawą było zbudowanie niepowtarzalnego doświadczenia odbiorcy z marką. Działania, które pozwoliły na unikalny, rzeczywisty lub wirtualny kontakt z marką lub produktem wśród nieprzypadkowej grupy celowej. Druga ma nagradzać działania, dzięki którym komunikacja dotarła efektywnie do danej grupy docelowej za pomocą oryginalnych treści niebędących standardowym formatem reklamowym.
- Postanowiliśmy rozszerzyć kategorie specjalne o Brand Experience dostrzegając rosnącą rolę doświadczenia i użyteczności jako wartości, w które marki wręcz zmuszone są inwestować wobec zmian zachodzących na rynku. Zmian zarówno biznesowych, jak i związanych z zachowaniami konsumenckimi. Nowe i dysruptywne modele wykorzystywane np. przez Ubera, Airbnb czy Netflixa głęboko transformują poszczególne branże, a ich kluczową propozycją jest łatwiejsze, przyjazne i dopasowane do potrzeb użytkowników doświadczenie usługi czy produktu - uzasadnia Dariusz Andrian, CEO w VML Poland, członek komitetu organizacyjnego Effie. - Branded Content jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin komunikacji marketingowej i obszarem, w którym widzimy ogromny potencjał. To właśnie w ramach branded content coraz częściej realizowane są niestandardowe działania spełniające dwa najważniejsze warunki kampanii nagradzanych w Effie - ponadprzeciętną skuteczność i innowacyjność - dodaje Elżbieta Twardowska, dyrektor strategiczny Ogilvy Brand Consulting.
Wyniki Effie Awards 2016 zostaną ogłoszone podczas gali 24 października br. w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, a patronem głównym - Konfederacja Lewiatan.
W zeszłorocznej edycji Effie Awards tytuł Grand Prix przyznano za kampanię Wirtualnej Polski, a najwięcej nagród zdobyły DDB & Tribal i Starcom MediaVest Group.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2016, nowością kategorie Brand Experience i Branded Content