Rynek aplikacji odporny na koronawirusa. Wydatki 20 procent w górę w 2020 roku
W 2020 roku wydatki na aplikacje mobilne w sklepach Google Play i App Store wyniosą 102 mld dolarów po wzroście o 20 procent - wynika z prognoz firmy analitycznej Sensor Tower. Według przewidywań kryzys związany z koronawirusem nie zaszkodzi znacząco rynkowi aplikacji mobilnych, a w 2024 roku wydatki w tym segmencie osiągną poziom 171 mld dolarów.
Firma analityczna Sensor Tower opublikowała nowe prognozy dotyczące rynku aplikacji mobilnych. Zgodnie z nimi trwająca pandemia koronawirusa dotknie ten segment jedynie w nieznacznym stopniu.
Wydatki na aplikacje w górę
Według analiz Sensor Tower wydatki wewnątrz aplikacji mobilnych w 2020 r. wyniosą 102 mld dol., co będzie oznaczało wzrost rok do roku o 20 proc. Przed wybuchem pandemii analitycy przewidywali jedynie nieco wyższy wzrost na poziomie 21 proc.
Znacząco wyższą kwotę (67,3 mld dol.) wydadzą do końca br. użytkownicy należącego do Apple sklepu App Store. Z kolei wydatki w Google Play osiągną w ciągu roku poziom 34,7 mld dol.
Prognozy zakładają, że w dalszej perspektywie wydatki na aplikacje mobilne będą systematycznie rosnąć. W rezultacie w 2024 r. mają wynieść w sumie 171 mld dol. po wzroście o 15 proc. w porównaniu z rokiem 2019. To wynik nieco gorszy od przewidywań sprzed pandemii koronawirusa, które zakładały kwotę 174 mld dol. w 2024 r.
W 2024 r. największy wzrost wydatków na aplikacje zanotuje ponownie App Store (115,4 mld dol.) po wzroście o 15,8 proc., z kolei w Google Play wydatki osiągną wysokość 55,5 mld dol., co będzie oznaczało wzrost o 13,2 proc.
Zgodnie z wieloletnią tendencją notowaną przez Sensor Tower motorem wzrostów wydatków w segmencie aplikacji będą gry mobilne. W 2020 r. w obu największych sklepach gracze wydadzą w sumie 72,6 mld dol., to więcej o 15,2 proc. w zestawieniu z rokiem 2019. Z kolei w 2024 r. wydatki na gry osiągną poziom 97,8 mld dol. i będą stanowiły 57 proc. wszystkich przychodów z aplikacji.

>Koronawirus napędza instalacje
Postępująca pandemia koronawirusa i związana z nią domowa izolacja użytkowników będą miały znaczący wpływ na wzrost liczby ściągnięć i instalacji aplikacji mobilnych.
Według prognoz w 2020 r. ze sklepów Apple i Google zostanie ściągniętych 140,3 mld aplikacji, co będzie oznaczało skokowy wzrost o 22 proc. w porównaniu z rokiem 2019. Więcej instalacji (101,6 mld) zanotuje Google Play, podczas gdy użytkownicy App Store zainstalują w swoich urządzeniach 38,7 mld programów.
Analizy wskazują, że w 2024 r. zostanie ściągniętych 183,7 mld aplikacji, o 9,8 proc. więcej w porównaniu z 2019 r. Ponownie więcej instalacji (139,2 mld) osiągnie Google Play, a na App Store przypadnie 44,5 mld ściągnięć. W 2024 r. użytkownicy zainstalują globalnie 74,8 mld gier mobilnych, które będą stanowiły 41 proc. wszystkich aplikacji.

Analitycy Sensor Tower we wnioskach stwierdzają, że segment aplikacji mobilnych będzie jedną z branż, która łagodnie przejdzie przez kryzys związany z koronawirusem pomimo uwarunkowań makroekonomicznych mogących mieć wpływ m.in. na siłę nabywczą użytkowników i ich skłonność do wydawania pieniędzy na aplikacje.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Rynek aplikacji odporny na koronawirusa. Wydatki 20 procent w górę w 2020 roku