Koncerny farmaceutyczne najaktywniejszymi reklamodawcami w telewizji w I półroczu (raport)
Pierwsze miejsce wśród najatrakcyjniejszych reklamodawców w telewizji w pierwszym półroczu 2023 roku pod względem GRP był Aflofarm. Na podium znalazły się Polpharma i US Pharmacia. - Liderem wzrostów okazał się być P&G (do góry o 24 proc.), który postanowił postawić w tym roku na swoje męskie marki - Gillette i Old Spice - mówi nam Bartosz Zientek, prezes zarządu Media Context.
Bloki reklamowe Aflofarmu w pierwszym półroczu 2023 roku wygenerowały sumarycznie 95 474 punktów ratingowych GRP. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik zwiększył się o 3,93 proc. - wynika z analizy Media Context, opartej na danych Nielsen Audience Measurement.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Druga w rankingu spółka Polpharma wygenerowała 62 737 GRP (wzrost o 4,22 proc.). Podium uzupełnia US Pharmacia (61 482 GRP; + 4,03 proc.).
Z szóstego na czwarte miejsce awansowało Pepsico (35 143 GRP; + 8,23 proc.) - najwyżej sklasyfikowana spółka nie będąca koncernem farmaceutycznym. Pierwszą piątkę (po spadku z czwartej lokaty) uzupełnia koncern Natur Produkt Pharma (33 198 GRP; - 5,22 proc.).
W top 10 znalazły się jeszcze takie koncerny, jak: Lidl (30 534 GRP; - 10,78 proc.), Ferrero (25 653 GRP; - 14,99 proc.), Procter & Gamble (25 451 GRP; + 23,83 proc.), Reckitt Benckiser (24 781 GRP; - 12,61 proc.) i Jeronimo Martins (23 839 GRP; - 7,48 proc.).
- Na podium niestety jak zwykle zawiewa nudą. Liderzy jakby się umówili i wszyscy zwiększyli swoją aktywność dokładnie o 4 proc. Tuż za podium uplasowało się Pepsico, które w tym roku największy nacisk do tej pory stawia na KFC (co z resztą było widać również w zestawieniu najsilniejszych marek) - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Zientek, prezes zarządu Media Context.
- Liderem wzrostów okazał się być P&G (do góry o 24 proc.), który postanowił postawić w tym roku na swoje męskie marki - Gillette i Old Spice, ta pierwsza zalicza prawie trzykrotny wzrost ilości wygenerowanych GRP. Największy skok natomiast zalicza Grupa Beiersdorf (właściciel marki Nivea), która przeskoczyła aż 12 pozycji w górę, dzięki czemu w końcu załapuje się do rankingu. Poza wspomnianym Beiersdorfem do ranking dołączył Loreal, Kaufland i Mondelez – analizuje ekspert.
Jak informuje Zientek, w pierwszym półroczu 2023 roku poza ranking top 20 wypadły: Nestle, Kompania Piwowarska, Hasco oraz Grupa Iliad (właściciel marki Play). - Ten ostatni zalicza największy regres - spadek o 41 proc. oraz o 18 pozycji w dół, ale to jak już wspominaliśmy efekt wysokiej bazy z zeszłego roku - komentuje nam.
- Po raz pierwszy odkąd przygotowujemy zestawienie, mamy w nim reprezentacje kategorii „beauty” i to od razu w postaci dwóch reklamodawców - dodaje Bartosz Zientek.

GRP (Gross Rating Point) jest to wartość określająca oglądalność w punktach procentowych pojedynczej emisji reklamy lub sumę pojedynczych oglądalności w całej kampanii reklamowej. Wskaźnik odzwierciedla natężenie kampanii reklamowej i jest uznawany za jej najbardziej syntetyczną miarę.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Koncerny farmaceutyczne najaktywniejszymi reklamodawcami w telewizji w I półroczu (raport)