Biedronka ścięła wydatki reklamowe. W górę Media Expert i Kaufland
W pierwszej połowie roku dwucyfrowo rosły wydatki na reklamę w radiu i magazynach. Największy wzrost wydatków (cennikowo) w tym okresie zanotowały: sieć sklepów Kaufland i Volkswagen Group Polska. O jedną czwartą spadły natomiast nakłady reklamowe Jeronimo Martins Polska, mniej wydał też Aflofarm Farmacja Polska – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
 
                                W okresie od stycznia do czerwca br. marketerzy wydali na reklamę w mediach tradycyjnych (bez internetu) 23,59 mld zł (wg danych cennikowych netto, bez rabatów, Kantar Media). To 7,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.
Prawie połowa tej kwoty – 11,89 mld zł – trafiła do telewizji. To wzrost o 2,9 proc. w skali roku. Do radia popłynęło 6,46 mld zł budżetów reklamowych – 16,4 proc. więcej, a 2,16 mld zł – do magazynów, których wpływy reklamowe wzrosły w omawianym okresie o 17,7 proc.
Blisko 1,6 mld zł marketerzy przeznaczyli na reklamę w kinach, zwiększając wydatki w tym kanale komunikacji o 0,8 proc. Wpływy reklamowe w branży outdoorowej wyniosły 758,1 mln zł (wzrost o 9,6 proc.), gazet – 524,4 mln zł (wzrost o 2,4 proc.).
Zmalały natomiast wydatki na reklamę DOOH – o 34,6 proc., do 195,6 mln zł.

Mocny wzrost wydatków Kauflandu
Niezmiennie najwięcej na reklamę wydaje farmaceutyczna spółka Aflofarm Farmacja Polska. Z budżetem w kwocie 1,09 mld zł, mniejszym w skali roku o 9,5 proc. wciąż utrzymuje pozycję lidera.
Drugie miejsce na reklamowym podium należy do firmy Terg (właściciel Media Expert), która wydała 820,8 mln zł (21,5 proc. więcej). Podium zamyka Lidl z wydatkami w wysokości 609 mln zł (wzrost o 20 proc.).
Natur Produkt Zdrovit przeznaczył na wsparcie reklamowe swoich marek 581,1 mln zł (+23 proc.), USP Zdrowie –395,5 mln zł (+0,5 proc.), Volkswagen Group Polska – 363,4 mln zł (+57,3 proc.), Euro-Net Warszawa – 350,5 mln zł (+19,6 proc.), a Ferrero Polska – 310,6 mln zł (+1,5 proc.).
Imponujący wzrost wydatków na reklamę notuje sieć sklepów Kaufland. Wydatki tego marketera wzrosły z 114,3 do 317,8 mln zł, czyli o 178 proc.
Mniej wydał właściciel sieci sklepów Biedronka – Jeronimo Martins Polska zredukowało budżet w skali roku o 24,3 proc., do 327,7 mln zł.

 
                     Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter



 
                                                                                                                 
                                     
                                     
                                     
                     
                     Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
                Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”     Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
                Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?     Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
                Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?     Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
                Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu      Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
                Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku     
                         
                         
                         
                        
Dołącz do dyskusji: Biedronka ścięła wydatki reklamowe. W górę Media Expert i Kaufland