Rynek tabletów w dół, Apple przed Samsungiem
43,3 miliona markowych tabletów zostało sprzedanych na świecie w IV kwartale 2015 roku - wynika z danych firmy badawczej ABI Research.

Uzyskany w ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku wynik jest znacznie słabszy niż w analogicznym okresie roku 2014, kiedy sprzedano 51,9 miliona markowych tabletów.
Zdecydowanym liderem rynku było Apple, ale zanotowało w omawianym okresie wyraźny spadek sprzedaży: z 21,4 miliona do 16,1 miliona urządzeń. Stracił także drugi w rankingu Samsung (z 11,1 mln do 9 mln).
Znaczący wzrost zanotował tymczasem Amazon, który sprzedał 5 milionów swoich tabletów - o 3,5 miliona więcej niż rok wcześniej. Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają firmy Lenovo i Huawei.
Z kolei w całym 2015 roku na świecie sprzedano 140,8 miliona tabletów, w tym blisko 50 milionów iPadów. Drugie miejsce należało tutaj również do Samsunga, który wyprzedził Lenovo, Huawei i Amazon.


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Rynek tabletów w dół, Apple przed Samsungiem