SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TikTok Pro w Europie. Czym różni się od klasycznej aplikacji?

TikTok wprowadza w Europie nową wersję swojej aplikacji. Ma być bardziej przyjazna dla użytkowników oraz wycięto z niej e-commerce, czyli nie można prowadzić relacji na żywo ze sprzedażą produktów. To kolejny społecznościowy bigtech, który reaguje na rosnącą krytykę serwisów społecznościowych ze strony krajów i społeczności europejskiej.

Ustawy wymagające rzetelnej weryfikacji wieku użytkowników serwisów social media oraz contentowych (do tych zaliczamy serwisy z treściami pornograficznymi) to dopiero początek. To plasterek na ranę, którą należy zszyć. Rolę igły i nici, która ma tego dokonać, jest ścisła kontrola nad treściami, które w tych serwisach są publikowane. I szyć próbuje zaczynać TikTok wprowadzając nową wersję swojej aplikacji dla użytkowników w Europie.

Czym się różni TikTok Pro od zwykłego TikToka?

Przede wszystkim treściami, które w nim możesz obejrzeć. Jak zapowiada TikTok w swoim oficjalnym komunikacie mają dawać więcej radości i budować zaangażowanie. W opisie aplikacji w App Store zwrócono również uwagę na większą ekspozycję treści edukacyjnych. 

Jak ta różnica w treściach pomiędzy dwoma wersjami aplikacji będzie wyglądała w praktyce – czas pokaże. Niestety nie znamy dokładniejszych założeń TikTok Pro oprócz tego, że będą w niej dostępne te same funkcje dotyczące prywatności, dobrostanu psychicznego czy kontroli treści co standardowa aplikacja.

Jak podaje SocialMediaToday.com w wersji Pro nie będzie również e-commercu, czyli funkcji, które pozwalają sprzedawać równego rodzaju produkty. Niedawno pisaliśmy o tym, że e-commerce na TikToku poza Azją nie odnosi sukcesu na miarę oczekiwań, co doprowadziło do licznych zwolnień.

„Sunshine Programme” będzie wspierał fundacje na TikToku

Użytkownicy TikTok Pro będą mieli możliwość zbierać „wirtualne słoneczka” za swoją aktywność z treściami publikowanymi przez różnego rodzaju fundacje, a następnie przekazywać je jako datki na cele charytatywne. W zależności od ilości przekazanych „wirtualnych słoneczek” TikTok będzie dokonywał wpłat pieniężnych na wybrane fundacje, z którymi zawarł umowy o współpracy. Zapowiada również, że będzie nawiązywał umowy z kolejnymi fundacjami.

TikTok Pro i „Słoneczka” zostały wprowadzone na początku w Niemczech, Hiszpanii i Portugalii. Wybór tych krajów, zwłaszcza naszych zachodnich sąsiadów, nie jest przypadkowy. To właśnie z Niemiec pochodzi wiele wątpliwości związanych z TikTokiem, a w szczególności jego wpływem na europejską demokrację i bycie narzędziem Chin oraz Rosji w wojnie hybrydowej. 

Chińska wersja TikToka działająca pod nazwą Doujin już od pewnego czasu postawiła na więcej pozytywnych i edukacyjnych treści. Zarówno sam ByteDance, właściciel TikToka, jak i chińscy liderzy widzą zagrożenia, jakie niosą ze sobą różnego rodzaju treści popularne w social media i starają się z nimi walczyć na swoim rodzimym rynku. Teraz, częściowo zmuszeni przez rządy europejskich krajów, zaczynają walczyć również poza granicami swojego kraju.

Teksty na temat TikToka, które warto przeczytać:

Rodzice sprawdzą, co nastolatki robią na TikToku. Platforma z nowymi opcjami - Aktualizacje na platformie mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników, wspieranie otwartego dialogu pomiędzy rodzicami i nastolatkami, wsparcie twórców oraz zwiększanie edukacji na temat higieny i dobrostanu cyfrowego. 

TikTok na wakacje. Radzimy jak skorzystać z trendów - Algorytm idąc za potrzebami odbiorców, lubi trendy. Można powiedzieć, że wręcz nagradza twórców, którzy w nie „wskakują”.

TikTok znalazł sposób na ban w USA. Tworzy osobną aplikację - Dzięki wdrożeniu nowej wersji aplikacji chętny kupiec będzie mógł przejąć TikToka w USA, ale jednocześnie u chińskiego właściciela ByteDance pozostaną informacje dotyczące szczegółów działania algorytmu aplikacji. 

TikTok stworzył własny font. "Nie najgorętszy, ale sprawdzony" - Chiński serwis TikTok należący do ByteDance wprowadził na rynek własny font. Każdy może go pobrać za darmo i korzystać z niego do woli.

Dołącz do dyskusji: TikTok Pro w Europie. Czym różni się od klasycznej aplikacji?

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Won eurokraci od mediów społecznościowych
Czy to się komuś podoba czy nie TikTok jest Chińskim prywatnym medium społecznościowym jak Facebook czy Instagram nie podoba ci się nie chcesz nie korzystaj
4 1
odpowiedź
User
Won eurokraci od mediów społecznościowych
Czy to się komuś podoba czy nie TikTok jest Chińskim prywatnym medium społecznościowym jak Facebook czy Instagram nie podoba ci się nie chcesz nie korzystaj
2 1
odpowiedź
User
ff
Czy to się komuś podoba czy nie TikTok jest Chińskim prywatnym medium społecznościowym jak Facebook czy Instagram nie podoba ci się nie chcesz nie korzystaj


Ale jak ci usuną ten komentarz to będzie krzyk że o jezzzu komuna, niemiec usuwa moje komentarze, czy jednak powiesz: ok, prywatny portal, niech robią co chcą? Nie musisz odpowiadać, odpowiedź jest znana.
0 0
odpowiedź