Samochody Syrena wrócą na rynek w nowych wersjach
Projektant przemysłowy Arkadiusz Kamiński chce przywrócić do produkcji słynne samochody Syrena. Kamiński ma już prawa do tej marki i projekty jej nowych modeli (nazwanych Syrena Meluzyna), a obecnie rozmawia z potencjalnymi inwestorami i producentami.
Prawa do marki Syrena Arkadiusz Kamiński nabył w lutym br. od FSO, które zachowało własność klasycznych samochodów Syrena, natomiast przekazało należącej do Kamińskiego firmie AK Motor International Corporation wyłączne prawa do rozwoju, produkcji i sprzedaży nowych aut Syrena.
Kamiński w rozmowie z portalem Onet.pl poinformował, że przygotował już projekty i komputerowe modele kilku nowych wersji syreny, oznaczonych marką Syrena Meluzyna. Są to modele od taniego L po luksusowe, sportowe S, Turbo i HS. Syrena Meluzyna L ma kosztować 35 tys. zł, podstawowa Syrena Meluzyna - 40-50 tys. zł, natomiast modele S, Turbo i HS - nawet ponad 240 tys. zł.

Obecnie projektant prowadzi rozmowy z potencjalnymi inwestorami i przedsiębiorstwami, które chcą zaangażować się w produkcję nowych Syren. - Dotychczasowe zainteresowanie prezentowanymi projektami przerosło nasze oczekiwania i utwierdziły mnie w przekonaniu, że jesteśmy na właściwej drodze i że decyzje były właściwe. Musimy jeszcze przekonać potencjalnych inwestorów, że warto przekuć te projekty w rzeczywistość i zapewnić tysiącom ludzi pracę przy produkcji - stwierdził Kamiński w rozmowie z Onetem. - Naszym celem nie jest posiadanie własnych fabryk. Działamy na innej zasadzie. Tworzymy wizję, która ma być zgodna z oczekiwaniami rynku i następnie będziemy ją zlecać kolejnym podmiotom - wyjaśnił.

Arkadiusz Kamiński zapewnił, że Syreny Meluzyny będą produkowane w Polsce, żeby utrzymać rodzimy charakter tej marki. Zaznacza, że produkcja będzie wymagać zaangażowania środków z budżetu lub dotacji europejskich. - Byłoby nie do pomyślenia, gdyby rząd Polski czy Unia Europejska w jakiś sposób nie wsparły programu Syreny, który tak naprawdę jest obecnie jedynym projektem z potencjałem do odniesienia międzynarodowego sukcesu - uważa.
Nie wiadomo jeszcze, kiedy konkretnie może ruszyć produkcja nowych Syren. - Nasz komputerowy model to bardzo zaawansowany projekt. To nie tylko wizualizacja. Dzięki temu modelowi możemy w bardzo szybki sposób przejść do fazy produkcji - zadeklarował Kamiński.

Dawne Syreny były produkowane przez FSO w Warszawie i FSM w Bielsku-Białej w latach 1957-1983. Ogółem z fabryk wyjechało wtedy ponad 520 tys. sztuk kilku modeli tych aut.
Nowe Syreny mają zachować prosty, elegancki wygląd poprzednich modeli. - Jesteśmy jednym z największych producentów części samochodowych w Europie, mamy wiedzę, świetnych specjalistów, nie widzę więc powodu, dla którego Polska nie miałaby mieć wielkiej marki i jeszcze większych motoryzacyjnych innowacji - ocenił Arkadiusz Kamiński.

Syrena będzie kolejną polską marką z okresu PRL-u, która wróci na rynek. W połowie br. ruszył serwis internetowy Pewex.pl, który po kilku miesiącach przekształcił się w e-sklep (więcej na ten temat), natomiast jesienią br. sieć sklepów Wojas wprowadziła do sprzedaży buty Relaks (przeczytaj o tym więcej).

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Samochody Syrena wrócą na rynek w nowych wersjach
Oczywiście jestem za powrotem tej marki, ale w bardziej kultowej odsłonie. To co jest zaprezentowane na wizualizacjach to jakieś toczydło rodem z Chin.