Segment pism młodzieżowych w 2015 roku stopniał o 46 proc. „Fun Club” z największym spadkiem sprzedaży
W ub.r. wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił miesięcznik „Fun Club”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w 2015 roku wyniosła 54 847 egz. W porównaniu do 2014 roku pismo to zanotowało spadek, wynoszący 44,57 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga pozycja przypadła magazynowi „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w zeszłym roku zmniejszyła się o 49,07 proc. do poziomu 30 229 egz. Jednocześnie była to największa strata w zestawieniu.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego średni wynik zmalał o 47,52 proc. do 24 860 egz.
Natomiast czwarte miejsce należało do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się w ciągu roku o 44,67 proc. i wyniosła 23 072 egz.
Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w 2015 roku sprzedały się w liczbie 133 008 egz., o 46,23 proc. mniej, niż w 2014 roku (wówczas średnia sprzedaż wszystkich tytułów w segmencie wyniosła 247 379 egz.).
ZKDP | rok | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 124 506 | 54 847 | 54 847 | 168 423 | 98 952 | 98 952 |
Fun Club | 74 546 | 30 229 | 30 229 | 99 118 | 59 356 | 59 356 |
Bravo Girl | 57 232 | 24 860 | 24 860 | 89 527 | 47 374 | 47 374 |
Twist | 64 402 | 23 072 | 23 072 | 87 020 | 41 697 | 41 697 |
W grudniu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem magazynu „Bravo” w porównaniu do grudnia 2014 roku zmniejszyła się o 55,68 proc. do 32 649 egz. Tytuł ten pozostał jednak liderem segmentu.
Drugie miejsce zajął „Fun Club” (13 394 egz.; w dół o 59,33 proc.), a z czwartej na trzecią lokatę awansował „Twist” (12 814 egz.; jednak strata o 49,50 proc.).
Natomiast najwięcej stracił magazyn „Bravo Girl”, który spadł na miejsce czwarte - było to 62,20 proc. do 11 362 egz.
ZKDP | grudzień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 91 643 | 32 649 | 32 649 | 143 235 | 73 671 | 73 671 |
Fun Club | 54 993 | 13 394 | 13 394 | 84 945 | 32 934 | 32 934 |
Twist | 60 001 | 12 814 | 12 814 | 69 952 | 25 376 | 25 376 |
Bravo Girl | 51 984 | 11 362 | 11 362 | 69 981 | 30 055 | 30 055 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 

Dołącz do dyskusji: Segment pism młodzieżowych w 2015 roku stopniał o 46 proc. „Fun Club” z największym spadkiem sprzedaży