SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Koniec marki Max, wróciło HBO Max. Co się zmieniło?

Warner Bros. Discovery zrealizował zapowiedź z połowy maja. W środę 9 lipca m.in. w Polsce platforma Max wróciła do nazwy HBO Max. Po uruchomieniu adresu max.com, użytkownicy są przekierowywani do domeny hbomax.com. Stara nazwa może się jeszcze wyświetlać na pulpitach telewizorów Smart TV. Wystarczy zaktualizować aplikację. Podobnie jest w przypadku aplikacji mobilnej.
 

Logo HBO Max Logo HBO Max

WBD nie informuje głośno o rebrandingu. W połowie maja subskrybenci otrzymali informację, że tego lata Max zmieni się w HBO Max. Na początku lipca na ulicach polskich miast rozpoczęto kampanię billboardową nowego sezonu „Pati”. Na przykład obok Dworca Centralnego w Warszawie towarzyszy jej dobudówka z informacją o tym, że w lipcu Max zmienia się w HBO Max. Firma rozesłała też w środę materiał wideo z hasłem „Wróciliśmy do domu!”.

Co zmieniło się po rebrandingu?

Po markę Max sięgnięto po to, żeby podkreślić, że platforma oferuje nie tylko seriale znane z HBO. Obecnie w sklepach z aplikacjami serwis streamingowy WBD występuje pod nazwą HBO Max: TV i filmy online. Dzięki temu obecni i potencjalni klienci mogą się domyślić, że w ofercie platformy znajdą tez linearne kanały oraz hollywoodzkie produkcje.

Mimo zmiany nazwy, interfejs i układ HBO Max są takie same jak były w przypadku Maxa. W górnej części ekranu wyświetlane są najważniejsze produkcje. Dalej mamy kategorie: Polecane, Oglądaj dalej, To nie telewizja. To HBO, Top 10 Seriali Dzisiaj, Top 10 Filmów dzisiaj, Na żywo i wkrótce: sport oraz wydarzenia live, Stworzone w Polsce, Odkryj nasze kolekcje, Kanały na żywo, Moja lista, Krwawe historie, Historie, które skłaniają do rozmowy, Huby w pigułce. W tej ostatniej kategorii dalej wyświetlane są: HBO, Max Originals, DC, CNN, ID, TLC, Adult Swim, Discovery, Harry Potter, Cartoon Network. 

Rebranding nie doprowadził do wzrostu cen. Pakiet podstawowy z reklamami od lutowej podwyżki kosztuje 29,99 zł miesięcznie, a pakiet standardowy (bez reklam) 39,99 zł. Opłata za paczkę premium (4K) to 49,99 zł, a za paczkę Kanały TV i Sport trzeba dopłacić 20 zł.

Zmiana strategii WBD

Od 2010 roku treści wideo na żądanie od HBO były w Polsce oferowane za pośrednictwem usługi HBO GO. 8 marca 2022 roku została ona zastąpiona przez serwis streamingowy HBO Max. Pod tym szyldem platforma nie funkcjonowała długo, bo już 23 maja 2023 roku w Stanach Zjednoczonych zmieniła nazwę na Max, a w Polsce nastąpiło to 11 czerwca 2024 roku.

Choć marka HBO jest silna w USA i Europie Środkowej, to na wielu rynkach treści tego nadawcy oferowali inni gracze. Kilka miesięcy temu współdyrektor generalny Netflixa, Ted Sarandos w rozmowie z Variety nie krył zaskoczenia, że zrezygnowano z takiej marki jak HBO. Wyraził przekonanie, że prędzej czy później ona powróci. Niedawno Max zrezygnował z granatu w interfejsie na rzecz czerni, charakterystycznej dla HBO.

WBD zauważył, że sektor streamingowy poprawił rentowność o prawie 3 miliardy dolarów w ciągu dwóch lat, a w ciągu 12 miesięcy pozyskał 22 miliony dodatkowych abonentów. Firma twierdzi, że jest na dobrej drodze do osiągnięcia ponad 150 milionów subskrybentów do końca 2026 roku. Na koniec 2024 roku z platform streamingowych Warner Bros. Discovery korzystało 116,9 mln abonentów.

– Potężny wzrost, który zaobserwowaliśmy w naszej globalnej usłudze streamingowej, opiera się na jakości naszych programów – powiedział prezes i dyrektor generalny Warner Bros. Discovery, David Zaslav. – Dzisiaj przywracamy HBO, markę, która reprezentuje najwyższą jakość, aby jeszcze bardziej przyspieszyć ten wzrost w nadchodzących latach – przekonywał.

Menadżerowie WBD zasugerowali, że HBO Max nie będzie już platformą łączącą wszystkie treści. – Będziemy nadal koncentrować się na tym, co czyni nas wyjątkowymi. Nie na wszystkim dla wszystkich w gospodarstwie domowym, ale na czymś wyjątkowym i wspaniałym dla rodzin – dodał szef Warner Bros. Discovery do spraw streamingu, JB Perrette.

Choć po fuzji Warner Media z Discovery, zamknięto serwis streamingowy CNN+, to niedawno WBD zapowiedział prace nad nowym serwisem streamingowym popularnego na całym świecie kanału informacyjnego. W Polsce koncern usługę TVN24 GO zastąpił serwisem TVN24+ i nie zamyka Playera, choć zrezygnował ze sprzedaży TVN.

Dołącz do dyskusji: Koniec marki Max, wróciło HBO Max. Co się zmieniło?

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ola
przejaw skrajnej korporacyjnej glupoty. kura zarznieta jaja wyciete
26 0
odpowiedź
User
Andyyy
Widać jakie mózgi zarządzają tym konglomeratem na skraju upadłości ze śmieciowym ratingiem kredytowym.
17 0
odpowiedź
User
wwa
Genialny ruch! Chyba w związku z tym prezes Zaslav dostanie w tym roku rekordową premię!
17 0
odpowiedź