Za 3,5 mld dolarów SiriusXM kupuje muzyczną platformę Pandora
Firma SiriusXM, właściciel kilku satelitarnych i cyfrowych rozgłośni radiowych przejął za 3,5 mld dolarów Pandorę, muzyczny serwis streamingowy dostępny tylko dla użytkowników w USA. Dzięki transakcji SiriusXM uzyska dostęp do ponad 70 mln odbiorców Pandory.
Pandora to muzyczny serwis muzyczno-radiowy funkcjonujący w internecie od 2000 r. Platforma oferuje słuchanie muzyki według playlist budowanych przez algorytm na podstawie preferencji użytkownika, zaś od 2017 r. Pandora w płatnej wersji Premium umożliwia samodzielne układanie składanek utworów przez użytkownika. Serwis dostępny jest jedynie dla internautów w Stanach Zjednoczonych.
W poniedziałek pojawiła się informacja o tym, że Pandora została zakupiona za kwotę 3,5 mld dol. przez SiriusXM – firmę prowadzącą w USA kilka satelitarnych i internetowych stacji radiowych, wśród których są m.in. Sirius Satellite Radio, XM Satellite Radio oraz Sirius XM Radio.
Według zapowiedzi przejęcie ma zostać zakończone w I kwartale 2019 r. W mediach spekulacje o kupnie Pandory pojawiły się w momencie, gdy w czerwcu ub.r. SiriusXM za 480 mln dol. stał się właścicielem 19 proc. akcji platformy. Po sfinalizowaniu akwizycji Pandory SiriusXM, którego rozgłośnie posiadają obecnie ok. 36 mln subskrybentów poszerzy grono użytkowników o ponad 70 mln odbiorców Pandory.
Po ogłoszeniu transakcji akcje Pandory w poniedziałek poszły na giełdzie w górę o ponad 8 proc., podczas gdy walory SiriusXM potaniały o z górą 6,6 proc.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Za 3,5 mld dolarów SiriusXM kupuje muzyczną platformę Pandora