Ostatnie takie wyniki CDA. Deszczowy maj nie poprawił zysku
Żegnająca się z giełdą spółka CDA podała swoje ostatnie kwartalne wyniki finansowe. Jej wydatki wzrosły znacznie mocniej od przychodów (z których już prawie 10 proc. to sprzedaż gadżetów i ubrań), przez co zysk netto zmalał o ponad jedną czwartą. Sprzedaży subskrypcji do CDA Premium sprzyjała zaś deszczowa pogoda w maju.

CDA jest coraz bliżej opuszczenia bocznego rynku warszawskiej giełdy, na którym spółka jest notowana od wiosny 2019 roku. Główni akcjonariusze firmy, jej dyrektor generalny Łukasz Ćwiek i prezes Jarosław Ćwiek w czerwcu br. w ramach wezwania dokupili akcji za 2,9 mln zł i mają już walory stanowiące 98,3 proc. kapitału. Pozostałe akcje podlegają przymusowemu wykupowi.
Jak już podawaliśmy, w zeszłym tygodniu walne zgromadzenie upoważniło zarząd CDA do skierowania wniosku do Komisji Nadzoru Finansowego o wycofanie akcji firmy z obrotu giełdowego (taki wniosek złożono w miniony czwartek) oraz podjęcia pozostałych działań w tej sprawie.
Oznacza to, że w najbliższych tygodniach firma dopełni niezbędnych formalności i zniknie z giełdy. Tym samym nie będzie miała już obowiązku publikować co kwartał swoich wyników finansowych.
Deszcz pomaga w sprzedaży subskrypcji
A jakie są te wyniki za drugi kwartał 2025 roku? CDA wypracowało 25,56 mln zł, o 2,2 proc. więcej niż przed rokiem (25,02 mln), mimo że wynik spółki ze zmiany stanu produktów poszedł w dół z 313,3 do -221 tys. zł.
CZYTAJ TEŻ: Netflix to prawie połowa streamingu w Polsce. Które platformy odwiedzamy w wakacje?
Spółka podała, że już 2,2 mln zł wygenerował e-commerce, czyli sprzedaż w sklepie internetowym Kapitan Bomba (wiosną br. firma pod tą marką wprowadziła też na rynek napój energetyczny, dostępny w sklepach Dino). W pierwszym kwartale br. takie wpływy wyniosły 2 mln zł.
Dominującym obszarem działalności CDA pozostaje platforma CDA Premium. Na koniec czerwca br. liczba aktywnych subskrypcji na tej platformie wynosiła 356 tys., a w przypadku oferty CDA TV (ze streamingiem stacji telewizyjnych) – 346 tys. Kwartał wcześniej było to odpowiednio ponad 380 tys. i prawie 357 tys., zaś w połowie ub.r. obie usługi miały łącznie 633,2 tys. aktywnych subskrypcji.
W sprawozdaniu zaznaczono, że na sprzedaż subskrypcji w zeszłym kwartale korzystnie wpłynęły „deszczowe warunki pogodowe obserwowane w maju na terenie Polski”.
Przychody CDA nie nadążają za kosztami
Mimo to przychody CDA zwiększyły się dużo słabiej od kosztów operacyjnych, które poszły w górę o 17 proc. do 18,53 mln zł. To efekt przede wszystkim wzrostu wydatków na usługi obce z 13,34 do 16,48 mln.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Spółka w sprawozdaniu wyjaśnia, że od 2024 roku wydaje znacznie więcej na prawa autorskie i wydatki licencyjne, co jest „wynikiem m.in. kontynuowanego, intensywnego rozwoju segmentu CDA SVOD (Subscription Video on Demand) oraz CDA TV (dostęp do kanałów telewizyjnych w modelu OTT)”. Na koniec czerwca br. oferta CDA Premium składała się z 19 255 filmów, odcinków bajek i seriali, podczas gdy rok wcześniej było ich 15 095.
Duży wzrost wydatków przełożył się na pogorszenie rentowności firmy. Na poziomie operacyjnym kwartalny zysk netto zmalał z 9,2 do 7,05 mln zł, a w ujęciu netto – z 7,68 do 5,52 mln.
W całej pierwszej połowie br. przychody CDA zwiększyły się r/r o 5,8 proc. do 52,36 mln zł, zaś przy wzroście kosztów operacyjnych o 15,3 proc. do 35,65 mln zł zysk operacyjny spadł z 18,61 do 16,73 mln, a zysk netto – z 15,43 do 13,6 mln.

Ponad pięć lat CDA na giełdzie
CDA zadebiutowało na bocznym rynku warszawskiej giełdy w maju 2019 roku. Wcześniej spółka w ramach oferty publicznej sprzedała 154,6 tys. swoich walorów (z oferowanej puli 1,03 mln), pozyskując 850,5 tys. zł.
Po wybuchu epidemii w 2020 roku kurs poszybował na krótko do pułapu 25 zł, a potem znacznie zmalał. Swoje kolejne maksima wyznaczył w czerwcu ub.r., zbliżając się do 30 zł. Wtedy jednak nastąpiła duża korekta, ponieważ firma zawiesiła swoje rekomendacje co do wypłaty dywidend, przyznając, że procedowana wówczas w parlamencie nowelizacja prawa autorskiego (weszła w życie we wrześniu) może obniżyć jej rentowność.
Jeszcze w czerwcu ub.r. CDA wypłaciło akcjonariuszom rekordowo dużo w swojej historii – 24,73 mln zł (po 2,40 zł na akcję). W 2023 roku dywidenda wyniosła 15,91 mln zł, rok wcześniej – o 18,92 mln, w 2021 roku – 18,34 mln, w 2020 roku – 7,11 mln, zaś rok wcześniej – 5,08 mln.
Łącznie przez sześć lat spółka przekazała inwestorom 90 mln zł. Zgodnie ze strukturą kapitału ok. 97 proc. tej kwoty trafiło do Łukasza i Jarosława Ćwieków oraz firmy CWMedia.

Dołącz do dyskusji: Ostatnie takie wyniki CDA. Deszczowy maj nie poprawił zysku
Sam serwis (strona) dalej bardziej strukturą , wyglądem i funkcjonalnością przypomina amatorską stronę z pirackimi streamami sprzed lat, niż profesjonalny serwis streamingowy na miarę 2025 roku. CDA wyraźnie odstaje.