SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ostatnie takie wyniki CDA. Deszczowy maj nie poprawił zysku

Żegnająca się z giełdą spółka CDA podała swoje ostatnie kwartalne wyniki finansowe. Jej wydatki wzrosły znacznie mocniej od przychodów (z których już prawie 10 proc. to sprzedaż gadżetów i ubrań), przez co zysk netto zmalał o ponad jedną czwartą. Sprzedaży subskrypcji do CDA Premium sprzyjała zaś deszczowa pogoda w maju.

Fot. materiały prasowe Fot. materiały prasowe

CDA jest coraz bliżej opuszczenia bocznego rynku warszawskiej giełdy, na którym spółka jest notowana od wiosny 2019 roku. Główni akcjonariusze firmy, jej dyrektor generalny Łukasz Ćwiek i prezes Jarosław Ćwiek w czerwcu br. w ramach wezwania dokupili akcji za 2,9 mln zł i mają już walory stanowiące 98,3 proc. kapitału. Pozostałe akcje podlegają przymusowemu wykupowi.

Jak już podawaliśmy, w zeszłym tygodniu walne zgromadzenie upoważniło zarząd CDA do skierowania wniosku do Komisji Nadzoru Finansowego o wycofanie akcji firmy z obrotu giełdowego (taki wniosek złożono w miniony czwartek) oraz podjęcia pozostałych działań w tej sprawie.

Oznacza to, że w najbliższych tygodniach firma dopełni niezbędnych formalności i zniknie z giełdy. Tym samym nie będzie miała już obowiązku publikować co kwartał swoich wyników finansowych.

Deszcz pomaga w sprzedaży subskrypcji

A jakie są te wyniki za drugi kwartał 2025 roku? CDA wypracowało 25,56 mln zł, o 2,2 proc. więcej niż przed rokiem (25,02 mln), mimo że wynik spółki ze zmiany stanu produktów poszedł w dół z 313,3 do -221 tys. zł.

CZYTAJ TEŻ: Netflix to prawie połowa streamingu w Polsce. Które platformy odwiedzamy w wakacje?

Spółka podała, że już 2,2 mln zł wygenerował e-commerce, czyli sprzedaż w sklepie internetowym Kapitan Bomba (wiosną br. firma pod tą marką wprowadziła też na rynek napój energetyczny, dostępny w sklepach Dino). W pierwszym kwartale br. takie wpływy wyniosły 2 mln zł.

Dominującym obszarem działalności CDA pozostaje platforma CDA Premium. Na koniec czerwca br. liczba aktywnych subskrypcji na tej platformie wynosiła 356 tys., a w przypadku oferty CDA TV (ze streamingiem stacji telewizyjnych) – 346 tys. Kwartał wcześniej było to odpowiednio ponad 380 tys. i prawie 357 tys., zaś w połowie ub.r. obie usługi miały łącznie 633,2 tys. aktywnych subskrypcji.

W sprawozdaniu zaznaczono, że na sprzedaż subskrypcji w zeszłym kwartale korzystnie wpłynęły „deszczowe warunki pogodowe obserwowane w maju na terenie Polski”.

Przychody CDA nie nadążają za kosztami

Mimo to przychody CDA zwiększyły się dużo słabiej od kosztów operacyjnych, które poszły w górę o 17 proc. do 18,53 mln zł. To efekt przede wszystkim wzrostu wydatków na usługi obce z 13,34 do 16,48 mln.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Spółka w sprawozdaniu wyjaśnia, że od 2024 roku wydaje znacznie więcej na prawa autorskie i wydatki licencyjne, co jest „wynikiem m.in. kontynuowanego, intensywnego rozwoju segmentu CDA SVOD (Subscription Video on Demand) oraz CDA TV (dostęp do kanałów telewizyjnych w modelu OTT)”. Na koniec czerwca br. oferta CDA Premium składała się z 19 255 filmów, odcinków bajek i seriali, podczas gdy rok wcześniej było ich 15 095.

Duży wzrost wydatków przełożył się na pogorszenie rentowności firmy. Na poziomie operacyjnym kwartalny zysk netto zmalał z 9,2 do 7,05 mln zł, a w ujęciu netto – z 7,68 do 5,52 mln.

W całej pierwszej połowie br. przychody CDA zwiększyły się r/r o 5,8 proc. do 52,36 mln zł, zaś przy wzroście kosztów operacyjnych o 15,3 proc. do 35,65 mln zł zysk operacyjny spadł z 18,61 do 16,73 mln, a zysk netto – z 15,43 do 13,6 mln.

Ponad pięć lat CDA na giełdzie

CDA zadebiutowało na bocznym rynku warszawskiej giełdy w maju 2019 roku. Wcześniej spółka w ramach oferty publicznej sprzedała 154,6 tys. swoich walorów (z oferowanej puli 1,03 mln), pozyskując 850,5 tys. zł.

Po wybuchu epidemii w 2020 roku kurs poszybował na krótko do pułapu 25 zł, a potem znacznie zmalał. Swoje kolejne maksima wyznaczył w czerwcu ub.r., zbliżając się do 30 zł. Wtedy jednak nastąpiła duża korekta, ponieważ firma zawiesiła swoje rekomendacje co do wypłaty dywidend, przyznając, że procedowana wówczas w parlamencie nowelizacja prawa autorskiego (weszła w życie we wrześniu) może obniżyć jej rentowność.

Jeszcze w czerwcu ub.r. CDA wypłaciło akcjonariuszom rekordowo dużo w swojej historii – 24,73 mln zł (po 2,40 zł na akcję). W 2023 roku dywidenda wyniosła 15,91 mln zł, rok wcześniej – o 18,92 mln, w 2021 roku – 18,34 mln, w 2020 roku – 7,11 mln, zaś rok wcześniej – 5,08 mln.

Łącznie przez sześć lat spółka przekazała inwestorom 90 mln zł. Zgodnie ze strukturą kapitału ok. 97 proc. tej kwoty trafiło do Łukasza i Jarosława Ćwieków oraz firmy CWMedia.

Dołącz do dyskusji: Ostatnie takie wyniki CDA. Deszczowy maj nie poprawił zysku

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Liczby
CDA sztucznie zawyża liczbę oferowanych tytułów - np. wersja z lektorem i wersja z napisami są potem zliczane podwójnie. CDA technicznie nie ogarnia nawet takiej podstawowej rzeczy, jak wybór ścieżki audio i napisów (i dlatego wrzucają dwa osobne filmy).
Sam serwis (strona) dalej bardziej strukturą , wyglądem i funkcjonalnością przypomina amatorską stronę z pirackimi streamami sprzed lat, niż profesjonalny serwis streamingowy na miarę 2025 roku. CDA wyraźnie odstaje.
5 1
odpowiedź
User
alf
odstaje wyglądem czy nie, oferte maja jak dla mnie dobra
3 2
odpowiedź
User
RS
Aplikacje CDA ma fajne, choć do Netflixa dużo brakuje
0 2
odpowiedź