Skoki narciarskie: 3,59 mln widzów i 18,1 mln złotych z reklam
Zakończony w niedzielę sezon zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich 2008/2009 oglądało średnio 3,59 mln widzów. Relacjonująca go Jedynka dzięki transmisjom zanotowała wpływy cennikowe na poziomie 18,1 mln zł.
Transmisje konkursów Pucharu Świata śledziło nieco więcej widzów niż przed rokiem, notowały one jednak słabszy udział w rynku (31,69 proc.) - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Sezon |
AMR |
SHR% |
2004/2005 |
5 981 670 |
49,45% |
2005/2006 |
4 453 171 |
39,76% |
2006/2007 |
5 552 240 |
44,57% |
2007/2008 |
3 587 605 |
35,12% |
2008/2009 |
3 591602 |
31,69% |
Spośród wszystkich zawodów w sezonie 2008/2009 najwięcej widzów zgromadził pierwszy konkurs w Zakopanem, który odbył się 17 stycznia br. Jego transmisję obejrzało 5,64 mln. Na drugim miejscu znalazła się relacja z zawodów w Vancouver (5,6mln), a trzecim - ostatni konkurs w Zakopanem (5,57 mln).
TOP 10 | DATA | AMR | SHR% (4+) | SHR%(16-49 |
ZAKOPANE | 17-01-2009 | 5637580 | 42,69% | 36,98% |
VANCOUVER | 25-01-2009 | 5604801 | 31,96% | 27,37% |
ZAKOPANE | 16-01-2009 | 5566864 | 42,23% | 37,64% |
PLANICA | 22-03-2009 | 4859974 | 40,10% | 37,12% |
VANCOUVER | 24-01-2009 | 4330121 | 27,27% | 23,55% |
WILLINGEN | 08-02-2009 | 4199407 | 31,79% | 27,41% |
TRONDHEIM | 06-12-2008 | 4102411 | 35,38% | 32,03% |
LAHTI | 07-03-2009 | 4072612 | 33,78% | 27,81% |
LILLEHAMMER | 13-03-2009 | 4025817 | 35,57% | 30,00% |
OBERSTDORF | 14-02-2009 | 3954203 | 33,09% | 26,59% |
Widzami zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich w minionym sezonie byli głównie mężczyźni, osoby powyżej 40. roku życia, mieszkańcy wsi oraz najmniejszych miast oraz ludzie z wykształceniem podstawowym i średnim.
|
ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 56,48% | 117 |
Kobiety | 43,52% | 84 | |
Wiek | 4-9 | 2,11% | 35 |
10-15 | 3,94% | 53 | |
16 - 19 | 2,42% | 40 | |
20 - 24 | 3,55% | 41 | |
25 - 29 | 3,81% | 44 | |
30 - 34 | 5,74% | 72 | |
35 - 39 | 4,68% | 69 | |
40 - 44 | 5,42% | 84 | |
45 - 49 | 8,66% | 116 | |
50 - 54 | 12,49% | 151 | |
55 - 59 | 13,18% | 178 | |
60+ | 33,99% | 181 | |
Wlk. miasta | Wieś | 39,63% | 102 |
< 50 tys. | 25,19% | 106 | |
50-100 tys. | 8,93% | 104 | |
100-200 tys. | 8,48% | 107 | |
> 200 tys. | 17,77% | 86 | |
Zawód | Top management | 5,41% | 67 |
Pracownicy średniego szczebla | 11,96% | 85 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 21,41% | 104 | |
Emeryci | 45,80% | 174 | |
Inni | 15,42% | 50 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 54,12% | 121 |
Średnie | 31,02% | 103 | |
Wyższe | 8,81% | 76 | |
Inne | 6,05% | 45 |
Dołącz do dyskusji: Skoki narciarskie: 3,59 mln widzów i 18,1 mln złotych z reklam